Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Bankbytte

Hei alle sammen,

Driver som kjent et lite idrettslag og vi er nå i gang med prosessen bankbytte. Grunnen er enkel, Sparebank 1 Østlandet har blitt en stor sponsor i tillegg til at de har full integrasjon mot eAccounting, som vår nåværende bankforbindelse ikke har.

Jeg lurer da på, må jeg opprette nye kontoer i 1920-serien i eAccounting og overføre saldoer fra de gamle "1920-kontoene" til våre nye "1920-kontoer"?

Vi bruker i dag konto 1920, 1921 og 1922 ettersom vi har 3 kontoer som benyttes til forskjellige typer inntekter og utgifter (driftskonto, mesterskapskonto og kontingenter).

På forhånd takk.

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Bankbytte

Hei Tom Arne,

Når det gjelder bankbytte så har du flere muligheter. Har du allerede en ikke-integrert bankkonto kan du gå inn på Innstillinger - Kasse- og bankkonto - Trykke på kontoen og velge rediger. Du vil da få muligheten til å legge inn oppdatert bankkonto. Likevel er det her greit å merke seg at samtlige føringer vil legge seg på 1920 så du vil ikke få et direkte skille på hva som gjelder føringer mot gammel bank og ny bank.

Som du nevner selv har du også mulighet å legge inn en ny driftskonto. Sett gjerne denne kontoen som deres primærkonto da primærkonto vises på deres utgående faktura. Saldo kan enkelt overføres via et manuelt bilag. Husk at Iban må legges inn på deres driftskonto, dersom dere ønsker denne integrert mot deres bank.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support