avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

Bankintegrasjon - Konto 1920 er låst for manuell bokføring

Hei!

Jeg har aktivert bankintegrasjon fra 15.12.2018, ser ut for å fungere greit.

Jeg trenger å bokføre innbetaling på driftskonto før aktivering av bankintegrasjon (07.12.2018), men jeg får det ikke til. Jeg har fjernet kryss foran "Lås for manuell kontering" (sti: Innstillinger>Kontoplan>1920), men det fungerer likevel ikke. Jeg får feilmeldingen: "Konto 1920 er låst for manuell bokføring"

mvh. Sigurdur Thor

5 SVAR 5

Sv: Bankintegrasjon - Konto 1920 er låst for manuell bokføring

Hei Thor,

Om du går inn på Innstillinger - Kontoplan - Velger periode 2018 på toppen av siden og påser her at kontoen 1920 ikke er låst for manuell kontering. Låser man opp kontoen i regnskapsperioden 2019 vil konten fortsatt være låst for manuell kontering i perioden 2018.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Takk for svar, men dette løste saken dessverre bare delvis, fordi nå får jeg meldingen "Kan ikke benytte en konto som er tilknyttet en bankkonto med aktiv bankintegrasjon"

//Sigurdur Thor

Hei igjen,

Det jeg lurer på da er følgende: Bankhendelsen du nå prøver å legge inn, hvilken dato har hendelsen? Du skal fint kunne føre mot en integrert konto før aktiveringsdato for integrasjon, så lenge konto for 1920 har blitt låst opp for kontering under din kontoplan.

Får du det fortsatt ikke til så anbefaler jeg deg å kontakte support på 45 50 61 50, slik at vi får sett på problemet.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR **

Datoen var oppgitt i første meldingen i denne tråden, den er 7 dager før integrasjon med banken blir aktivert.

Med vennlig hilsen, Sigurdur Thor

CONTRIBUTOR **

Fikk du løst problemet?