avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Bankintegrasjon og banker

Ved lansering av bankintegrasjon for eAccounting ble det vel også annosert at dere skulle jobbe videre med å få inn flere banker, men det ser ut som det har strandet, ettersom det fortsatt bare er DNB og Danske bank tilgjengelig etter 2-3 år eller så.

DNB er kanksje norges største bank, men de er også den mest umoderne og trege banken jeg noensinne har vært borti. Eksempelvis skjer alt med minst en dags forsinkelse, så også overføringer til kontoer som alle er i DNB etter kl 13/14, og det i seg selv er jo ganske oppsiktsvekkende (skulle tro de fortsatt drev med brev-/postgiro). At de/dere heller ikke klarer å levere fortsåelige data på transaksjonene i eAccounting gjør ikke saken bedre, tidsbesparelsen er minimal når man uansett må sjonglere med nettbank/kontoutskrift for å få ført alt riktig. I tillegg er det andre forhold som gjør at vi helst ikke vl være kunde der.

Dankse bank synes jeg er en dyr «internettbank», ut fra det jeg har sett. Og jeg har vel mine tvil for at de skulle være noe bedre i forhold til eAccounting m.m.

Så tenker dere fortsatt å jobbe for å få støtte for bankintegrasjon mot flere banker, eller har dere lagt dette fullstendig på is?

For å si det slik så kommer vi med stor sansynlighet til å kutte ut DNB innen årsskiftet, og finnes det ikke alternativer til bankintegrasjon når ny periode på eAccounting nærmer seg, så vil vel også fornyelse av dette vurderes da det finnes mange vel så bra, og sågar mer passende løsninger tilgjengelig - med eller uten bankintegrasjon.

Mvh
Rune 

19 SVAR 19
Highlighted

Re: Bankintegrasjon og banker

Hei Rune,

Beklager sen tilbakemelding i denne saken.

Vi jobber fortsatt med å legge opp integrasjon mot flere banker. Målet var i utganspunktet å ha dette klart nå i fjerde kvartal, men dessverre så ser det ut til at det trekker litt ut i tid og at ny løsning først vil kunne være på plass i første kvartal 2017. Planen er da at vi skal støtte alle banker.

Håper dette var litt oppklarende.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support

Logget i saksnummer:  181093

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

OK, takk for svar.

Støtte fo alle banker høres jo toppers ut, så da krysser vi fingrene for at det snart er på plass. I mellomtiden kan vi da fritt velge bank. 😉

Mvh
Rune 

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Dette håper jeg ordner seg forbannet fort.

I over 1 år har jeg ikke fått kontakt med kontoen, ikke fått lastet inn en eneste transaksjon. Support har vært på saken i saksnummer #3554017 uten virkning, ser jo nå at de allerede i mai når denne saken var visste at dette ikke lot seg gjøre....

Anser ikke dette som en seriøs leverandør av tjenester når det er slik.

Håper dette ordner seg fortere enn fy, for dette er det ikke aktuelt å betale for.

Ser frem til en fantastisk romjul med å lage manuell fil fra bankutskriften og importere til dette fantastiske programmet som de kaller "daTax Foreningsøkonomi Prefessional"....

Highlighted

Hei, Eirik.

For Visma eAccounting er planen per i dag at en bankintegrasjon mot flere banker skal være klart i første kvartal i 2017. Jeg har dessverre ikke noe mer konkret tidspukt enn det akkurat nå.

Jeg vil også minne deg på at dette er brukerforumet for Visma eAccounting, og om du skulle trenge support for daTax Foreningsøkonomi finner du forumet for Mamut daTax her.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 203410

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Noe nytt her med tanke på integrasjon mot flere banker i Visma Eaccounting ?

Highlighted

Hei, Henning. 

Jeg har dessverre ingen konkrete datoer på dette, men vi vil oppdatere så fort vi vet noe mer 🙂 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Når du svarer slik Linn, kan vi vel trygt gå ut fra at det heller ikke kommer som forespeilet i tredje kvartal 2017, dvs i løpet av denne måneden ... le eller gråte, det er fortsatt spørsmålet.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

trenger å vite mer om bankintegrasjon mot flere banker eller om vi må finne oss en ny leverandør av regnskaps program før vi signerer for ytterligere 1 år

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Kan dere si noe mer om hva som skjer?

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Merkelig at Visma ikke klarer å antyde når dette kommer. Blir det i år , neste år? Det er faktisk vesentlig å få ett svar på dette, da det er mye ekstraarbeid som det er i dag. Alternativet er å finne ett annet system. Men tar ikke den jobben om integrasjonen er rett rundt hjørnet...

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Kan vi få et ærligt svar uten vissom dersom eller masse synsing. 

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei Visma!

Dette skulle absolutt vært på plass nå. Jeg bruker allerede Visma eAccounting og er fornøyd med det. Jeg ønsker imidlertid å ta i bruk Visma eAccounting i en annen virksomhet jeg er involvert i, men mangelen på bankintegrasjon mot annet enn DNB/Danske Bank forhindrer dette. Vi trenger integrasjon mot Sparebanken Møre for å kunne ta ibruk eAccounting, og vi har ikke tenkt å bytte bank bare pga økonomisystmets begrensninger.

Dere går glipp av mye business fordi dere kun støtter DNB/DB..

Highlighted

Hei,

Vi jobber fortløpende med å støtte bankintegrasjon til alle norske banker gjennom vår løsning for bankintegrasjon (Visma AutoPay) til Visma eAccounting. Vi håper å kunne tilby ny(e) banker i denne løsningen før, eller rett etter sommeren. I dette arbeidet er det dessverre noen forutsetninger som er førende for hvilke banker dette kan være, da aktuelle banker må støtte opp om et nytt ISO-format. Pt støtter ikke alle banker dette ISO formatet, noe som er utenfor vår kontroll, men som vi er i løpende dialoger med aktuelle banker om å få på plass. Derfor vil vi annonsere hvilke banker som fortløpende blir støttet, som nyheter i programmet, på våre websider, i vårt Community og på våre Facebook sider. Vi har stor forståelse for ditt og andre kunders ønsker om å støtte flere/alle banker, og jobber fortløpende med å støtte alle norske banker ila høsten.

Med vennlig hilsen, 

Jan Helge Eikrem, Product Manager
Visma Mamut AS

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hva er status på bankintegrasjon? Det bør vel begynne å nærme seg?

Highlighted

Hei!

Vil informere her om at det per i dag er mulig å importere kontoutdrag fra bank til eAccounting.

Vi støtter filimport fra

Dette gjør man ved å gå til kasse og bank - ny bankhendelse - importer fil.

Ha en riktig fin dag videre!

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Nå er vi i april 2018 og fortsatt kan jeg ikke integrere med Handelsbanken. Spørs om det ikke blir andre løsninger for meg snart... 😞

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hva skjer her? Dette virker jo bare totalt useriøst!

Highlighted

Hei, Petter. 

Informasjonen jeg har per nå på Handelsbanken er at vi dessverre ikke kan garantere noen bankintegrasjon i år, men at filimport (for å kunne importere en fil med alle bankhendelser) for Handelsbanken er planlagt i andre halvdel av 2018.

Når det kommer til bankintegrasjonen er vi snart klare for testpiloter på Sparebank1. Ting tar dessverre litt tid når vi også er avhengig av bankene for å få nye integrasjoner opp å gå. 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Highlighted

Følg oppdatert informasjon om bankintegrasjon til nye banker i Visma eAccounting i vårt Idéforum.

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-eAccounting/Bankintegrasjon-til-flere-banker/idi-p/3170...