avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

Bankterminal, vipps og klarna

av T-Aker

Hei 🙂 

Jeg lurer på hvordan jeg skal føre innbetalinger fra Vipps, bankterminal og klarna? 

Jeg bruker Mystore nettbutikk. 

Jeg har ikke bankintegrasjon, men overfører hele måneden fra banken i en fil over i kasse bank.

Jeg selger varer med både 15 og 25 % mva.

26 SVAR 26
BIL STYLING AS
CONTRIBUTOR **

av BIL STYLING AS

hei,

er du fornøyd med MYSTORE, kan du gi litt info om dine erfaring fra mystore

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Litt usikker på hvilken info du er ute etter, men jeg er fornøyd med Mystore.

Bruker både nettbutikk og kassaløsningen. 

Det er noe småbug til tider, men kundeservicen er bra så de ordner opp.

Forstod det slik at det skulle komme en direkte integrasjon med Mystore og Eaccounting, og det hadde vært fint, for det er ikke 100 % optimalt med løsningen som er nå.

BIL STYLING AS
CONTRIBUTOR **

av BIL STYLING AS

hei, takk for svar. Er det vanskelig å registrere artikler og info forhold til vismawebshop. Hvor langt tok det å mestre nettbutikken helt selv.

av Jørn Karlsen

Hei

Når det gjelder tekniske løsninger og integrasjoner i Visma eAccounting. Må jeg henvise dere til support som svarer på tekniske spørsmål vedr. systemet.

Tekniske spørsmål kan dere stille i dette forumet

Faglig forum er et forum for spørsmål innen lover og regler i regnskap og lønn.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

KristinaR
CONTRIBUTOR ***

av KristinaR

Hei,

Jeg får innbetalinger med Vipps in på bedriftskonto. Noen kunder kjøper kaker og betaler via vipps.

Er det riktig å bokføre slik:

Debet 1920 (bankkonto)

Kredit 3030 (salgsinntekt handelsvarer (mat))

Kredit 2702 (utgående mva, middels sats)

Kredit 7770 (bank og kortgebyr)

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Ja det er korrekt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

For å gi deg et riktig svar på dette, må jeg vite hvordan salget i Mystore bokføres i Visma eAccounting.

Har du integrasjon på Mystore?

Hvis du kan legge ved en bokføring fra Mystore, så er det enklere å forklare bokføring av dine innbetalinger.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Jeg har opprettet integrasjon mellom Mystore og Eaccounting nå.

Venter på svar fra connect my apps om de kan overføre de gamle bestillingene fra nettbutikken over i visma. 

Jeg har fått en bestilling i nettbutikken nå, den har lagt seg som fakturautkast.

Kassarapportene/dagsrapportene fra Mystore må jeg vel legge inn manuelt?

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Tror kanskje du misforstod meg.

Prøvde å svare på om jeg hadde integrasjon slik du spurte om 🙂

Jeg lurer da på hvordan jeg skal føre kjøpene i nettbutikken f.eks som kommer inn i visma som fakturautkast 🙂

av Jørn Karlsen

Hei

Beklager.

Oppsettet av importen bør bokføres slik

Debet 1579 Andre kortsiktige fordringer

Kredit 3xxx Inntekts konto

Du kan opprette flere kontoer for innbetaling, Visa, kredittkort, kontanter osv.

Så kan du også velge forskjellig type inntekt på ulike kontoer i 3000 serien.

Når du så mottar penger inn i banken blir føringen slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 1579 Andre kortsiktige fordringer

Årsaken til at innbetalingene ikke bør føres på konto 1920 Bankinnskudd ved import av salget. Er et pengene kommer inn noen dager senere, og på Kredittkort blir det trukket et gebyr.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Takk for svar 🙂

Men når jeg har fått inn et fakturautkast automatisk fra integrasjonen, hva gjør jeg med den?

Jeg vil ikke sende faktura til kunden, da kundene allerede har betalt.

Skal jeg velge "opprett PDF"? 

av Jørn Karlsen

Hei

Da blir det annerledes, siden får import av fakturaen.

For ikke så sende denne til kunden, må du ta den ut som PDF.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Blir føringen annerledes da? 

Hva gjør jeg etter at jeg har tatt den ut som PDF?

av Jørn Karlsen

Hei

Ja da bokføres fakturaen automatisk.

Faktura:

Debet 1500 Lundefordringer

Kredit 3xxx Salg/omsetning

Så fører du innbetalingen slik:

Gå på fakturaen, trykk handling - velg innbetaling og legg inn dato for innbetalingen

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit Kundefordringer

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Slik ser det ut når jeg velger "registrer innbetaling".

Jeg får ikke valgt noen kontoer der.

Og hvilken dato skal jeg velge som betalingsdato når kunden betaler med f.eks klarna?

av Jørn Karlsen

hei

Her har du lagt ved et bilde der du har klikket på faktura og velger innbetaling.

Du ser ikke bankkontoen i dette tilfelle. Men det står driftskonto og det er konto 1920, som går mot konto 1500- Når du trykker bokfør og ser på bilaget. Da vil du se føringen slik jeg beskrev.

Faglig forum er et forum som er for faglige spørsmål innen regnskap og lønn.

Har du tekniske spørsmål som dette, må jeg be deg kontakte support. Som svarer på tekniske spørsmål om ditt system.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

T-Aker
CONTRIBUTOR ***

av T-Aker

Men om jeg vil at den skal gå mot enten 1501 (klarna) eller 1502 (vipps) som jeg har opprettet selv, hvordan gjør jeg det?

av Jørn Karlsen

Hei

Da må du føre det som manuelt bilag ved å gå til Regnskap - Bilag og nytt bilag

Eller under Kasse bank, hvis du har bankintegrasjon.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen