Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Betale Kreditert kundefaktura

Hei

Jeg har solgt et smykke og brukt Vipps GO som betalingsmiddel. Jeg har bankintegrasjon slik at transaksjonen har kommet automatisk inn på min Eaccounting. 
Kunden ombestemte seg og ønsket ikke kjøpe smykket likevel. Jeg har nå opprettet kreditnota med å gå inn på kundefakturaer - Handling og Kreditere slik at jeg nå har opprettet kreditnota.

Når jeg nå inne på kreditnota velger "Handling og registrere betaling" kan jeg kun velge kassekonto som "utbetalt fra konto" og hvis jeg trykker bokfør går pengene ut fra kassekonto (kontanter) i steden for driftskonto (Bankintegrasjon via DNB). hvordan får jeg endret/registrert betaling ut fra bankkonto slik at kunden for sine penger tilbake? 

Håper noen kan ta seg tid til å svare utfyllende og setter veldig stor pris på det da jeg ikke ønsker at kunden skal måtte vente for lenge.

Mvh

Lasha N

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Betale Kreditert kundefaktura

Hei Lasha,

takk for din henvendelse.

Du kan ikke registrere betaling manuelt fra driftskonto under Salg - Kundefakturaer ved Bankintegrasjon.

Her ville jeg ha:

1. Avstemt innbetalingen av faktura fra kunden mot bankhendelsen

2. Betalt tilbake beløpet til kunden via din nettbank

3. Matchet bankhendelsen som vil oppstå med kreditnotaen (Finne bankhendelsen under Kasse og bank - Klikk Søk - Velge bokføringshendelse Betaling av kreditert kundefaktura og søke opp kreditnota i feltet under)

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community!

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support