avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AAATTT
CONTRIBUTOR **

Ble feil betalingsdato på lønnsslipp, hvordan korrigere?

av AAATTT

Jeg har en lønnsslipp i Visma eAccounting som jeg har merket som betalt.

Nå ser jeg at det ble feil betalingsdato på dette.

Hvordan kan jeg korrigere til riktig betalingsdato?

4 SVAR 4
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Det er ikke mulig å angre betaling av en lønnslipp dessverre.

Kan se om vi kan finne en løsning men send meg gjerne da hva som ble feil og hvordan du ønsket det skulle bli.

Ikke send ved sensitiv data, det holder med dato og beløp og hva du gjordet feil.

Hører fra deg 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
AAATTT
CONTRIBUTOR **

av AAATTT

Hei. 

Det gjelder en lønnsslipp med 10 000 kr i fastlønn, 600 kr ekstra skattetrekk, totalt kr 4000 i skattetrekk.

Lønnsslippen har utbetalingsdato 21.08.2020, men jeg har gjort feil slik at jeg har merket den som betalt 10.10.2020.

Veldig fint om det finnes en måte å rette dette på 🙂

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Jeg har undersøkt saken og du har to alternativer.

1. Bare la den være som det er nå. Lønnsslippen er betalt, alle kontoer burde da få riktige saldo per 31.12.2020. Det blir feil på oversikt for periode august og oktober, men siden det da uansett retter seg opp og blir rett saldo iløpet av året så kan du vurdere om det er ok for dere.
  2. Du kan opprette en lønnslipp som reverserer den lønnslippen som ble registrert med feil dato. Sett deretter dato på den nye lønnslippen (korrigeringen)  21.08.2020 og registrer den som "betalt" med dato 10.10.2020. 
    Deretter opprette du lønnsslipp for august på nytt og registrere den som betalt med riktig utbetalingsdato. I dette tilfellet så kan muligens skatteutregningen bli feil, men da kan du bruke lønnsarten "Korreksjon/ ekstra skattetrekk" for å justere. Til slutt må du sende A-melding for august og hente tilbakemelding.

Det er mer arbeid med alternativ 2, men da blir også periodene korrekt så det er opp til deg.

Ønsker du hjelp av en konsulent til å korrigere og endre dette sammen med deg så kan du booke deg en time for 700kr eks. mva per påbegynte halvtime. Klikk her for å booke time.

Gi beskjed om noe er uklart.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen