avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

hayata1707
CONTRIBUTOR **

Bokføre betaling av en utenlands faktura

av hayata1707

Hei,

Jeg prøver å bokføre en betaling, men jeg får ikke opp de utenlandske leverandørene som alternativer på listen (se vedlagte skjermbilde).

Inngående faktura er registrert, og står som ubetalt under "Kjøp". 

Hva gjør jeg feil? 

5 SVAR 5
hayata1707
CONTRIBUTOR **

av hayata1707

Takk, Silje! Det løste problemet! 

hayata1707
CONTRIBUTOR **

av hayata1707

Hei,

Da kommer jeg et steg videre, men så får jeg en feilmelding (se vedlagte skjermbilde). 

Hvorfor kommer denne opp? Jeg forstår ikke hva som er feil her. 

Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Den feilen sier at du har valgt å registrere en annen valuta enn den som er lagt inn på leverandørfakturaen. Registrert valuta på leverandørfaktura må være lik som valuta du valgte i forrige steg. Er den det?
Hvilken valuta valgte du på leverandørfakturaen og utbetalingen?

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Hvis du går tilbake til "Kasse og bank" hvor du ser alle transaksjonene, klikk på linjen slik at den utvider seg. Deretter klikk på Endre transaksjon og huk av for Utenlandskbetaling. Velg valuta, legg til utenlandsk beløp samt eventuelle gebyr og klikk på Lagre.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen