avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Sv: Bokføre disponering av årets resultat i AS (underskudd)

Nei, årsavslutning er ingen enkel oppgave, men det kunne vært mye enklere dersom dere snart fikk korrigert hjelpeteksten. I skrivende stund har vi kommet til juni 2020, og akkurat som flere andre i denne tråden blir jeg like forvirret når hjelpeteksten svært tydelig i et eget punkt sier at årets resultat må disponeres - etter punktet om å bokføre resultatet!

Dessuten sier punktet om bokføring av resultat i en bisetning at "Når alt er avstemt og du har beregnet og bokført skatten, er du klar til å bokføre årets resultat." - Hvilket av de foregående punktene i sjekklisten sier noe som helst om beregning og bokføring av skatten?? Refereres det til konto 2500?

Det kan da umulig være så vanskelig å gjøre hjelpeteksten langt enklere å forstå?
Da ville dere spart flere av oss for mye frustrasjon og usikkerhet. 🙂

Mvh Espen

Highlighted

Hei

Jeg skal ta det opp med de som er ansvarlig for systemet. slik at sjekklisten blir gått igjennom. Og skrevet så enkelt som mulig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei, bokføringsmalen bokføringsmalen Bokføring av årets resultat ligger ikke i bokforingsmalene, jeg har ingen bokføringsmaler. Hvordan får jeg de inn i Visma?

Highlighted

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen