avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Bokført feil beløp ved innbetling av kundefaktura

Hvordan går jeg fram for å rette:

Innbetalingen fra kunde var på 750,- mindre enn det fakturerte beløpet, og det overså jeg glatt da jeg registrerte innbetalinger... 😕

Hvordan får jeg rettet opp i  dette, for under handling får jeg bare korrigert mva-kode.

2 SVAR 2

Sv: Bokført feil beløp ved innbetling av kundefaktura

Hei @Tanja C. Stormoen 

Hvis du går til Kasse & Bank og finner bankhendelsen for denne innbetalingen, greit å søke etter dato. På denne burde det være et alternativ for "Angre matching". Hvis man trykker her så blir disse frakoblet og faktura vil igjen stå som ubetalt. Da kan du slette/endre bankhendelse og avstemme på nytt.
Angre matching

Hvis feilen er faktura kan denne krediteres etter å ha blitt frigjort og man kan opprette en ny faktura med riktig info og avstemme mot bankhendelsen.
Kreditere faktura

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning

Mvh Fredrik Eskeland, eAccounting support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Sv: Bokført feil beløp ved innbetling av kundefaktura

Tusen hjertelig takk! Da stemmer saldoen på konto igjen 🙂 En blir litt svett når en gjør noe feil og frykten for å gjøre ting verre henger over!