avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

CSV fra Google Sheets aksepteres ikke av import?

(updated by PoML ‎29-06-2020 02:06 )

Har noen støtt borti problemet at et regneark f.eks. med kunder som jeg bruker, ikke aksepteres som en CSV-fil når den er eksportert med G-Suite sheets "Fil"=>"Last ned"=>"kommeseparerte verdier (CSV, gjeldende ark)" 

Excel aksepterer denne fint, men man må angi at innholdet er UTF-8 for norske tegn.

Lagrer jeg fra Excel i "gammeldags" DOS-tegnsett CSV så blir den lest inn i Visma uten andre endringer. Problemet er at fra neste uke har jeg ikke PC med Excel mer... Og det er jo litt dum tå måtte bruke to forskjellige regneark-program for å konvertere fra CSV-fil til -nesten-samme-format-CSV fil...

Noen som har løst dette?

Visma burde jo egentlig detektere et par forskjellige typer CSV-fil og bare laste inn...

1 SVAR 1
Highlighted
MODERATOR

Sv: CSV fra Google Sheets aksepteres ikke av import?

Hei, Dag 

Det skal være mulig å importere CSV fil, selv fra Google Sheet. 

Om du ikke kan importere filen, kan det være noen formateringer i kolonner som ikke er lesbare for programmet, og vi ser gjerne på denne filen for deg. 

Kan du sende oss filen i en epost så kan vi se om vi kan endre på denne for deg? 

E-post: support@eaccounting.no 

Med vennlig hilsen : Isabell Rong | Senior customer success consultant