avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR *

EA lønn og innlegging av inng. saldo og sletting av lønnslipper

av Kjartan Tyvand

Hei Brukerforum

Jeg holder på å legge inn inng. slado pr. 30.09 da jeg ønsker å begynne å bruke lønnsprogrammet i EAccounting istedenfor min eldgamle OSX program.

I denne forbindelse så sliter jeg veldig med å legge inn inng. saldo.

Jeg har en forholdsvis enkel lønnskjøring med kun timelønn, og i teorien så skal jeg bare legge inn

+ IS - Bruttolønn
+ IS - Netto utbetalt
- IS - Skattetrekk
samt det jeg har utbetalt i feriepenger fra ifjor. 

Skal jeg bruke  "IS - Feriepenger fjorårets" eller blir dette ivaretatt i bruttolønn allerede?

Hvordan legger jeg inn feriepengegrunnlaget?

Er det bare å bruke den som heter "Feriepenger årets."

Grunnen til at jeg spør, og ikke bare prøver er at jeg har prøvd og har man først tastet noe inn i systemet i så kan det ikke slettes og må revereseres med tilhørende lønnslipp. Det er ingen måte å få forhåndsvisning ved inng. saldo kun vanlige lønnslipp. Endelig har jeg greied å reversere alt, og har vel brukt ca. 15 lønnslipper på dette.

Hvordan kan jeg slette lønnslipper som er lagt inn under inng. saldo?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Beklager sen tilbakemelding her, en glipp fra vår side.

Hvis du ikke har betalt ut fjorårets feriepenger, vil ikke programmet automatisk håndtere splittingen fra bruttolønnen.

Det er desverre ingen "IS" lønnsart for feriepengegrunnlag, men du kan legge inn feriepengene hittill i år. Da det oftest er 12% eller 10,2% feriepenger så kan man bruke feripenger i år og regne seg til grunnlaget selv.

Du kan ikke slette en inngående saldo føring, men du kan reversere den ved å føre den helt motsatt på samme dato som da du opprettet den eller de.

Du kan forhåndsvise inngående saldo ved å opprette en ny lønnsslipp å forhåndsvise den. Men du må da ikke bokføre den lønnsslippen.

Håper dette var til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen eAccounting support

CHAMPION **

av Terje Bakken

Støtter ønske om å kunne lagre pågående lønnslipp og gjerne en forhåndsvisning av hvordan bokføringen blir av de innlagte linjene på lønnslipp under arbeid slik at man kan se eventuelle feil før det blir bokført og man ikke kan angre.