avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Rolf Angelsen
CONTRIBUTOR ***

Elektronisk leverandørfaktura, gamle blir som nye

av Rolf Angelsen

Jeg starter på en ny fase i dag, mottak av elektroniske faktura, og er spent på veien videre. 

Etter at en gammel ELMA-registrering endelig er blitt slettet kunne jeg sette krysset og lagre Noen timer senere poppet den første opp, alas, en faktura fra november i fjor. Men den er allerede behørig bokført og betalt 🙂 Heldigvis blir den jo ikke automatisk bokført, men forhåpentligvis blir det ikke er så mange av samme sorten som melder seg. 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Rolf!

Veldig hyggelig å høre at du har tatt i bruk elektronisk fakturering! Det du beskriver med en gammel faktura, kan oppstå om man har hatt en aktiv registrering i ELMA, men ikke koblet til et økonomisystem. Trolig får du ikke flere, da det som eventuelt har vært koblet til ditt orgnummer ville blitt levert samtidig som denne ene.

Lykke til videre!

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

Rolf Angelsen
CONTRIBUTOR ***

av Rolf Angelsen

Det har blitt med den ene. Nå lurer jeg på om systemene leverandører som sender EHF finner ut at jeg har åpnet for dette, eller om jeg må sende beskjed til alle? 

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen!

Det er litt både og, og kommer ann på både leverandøren og systemene de bruker. De fleste større leverandører har satt på automatiske sjekker, eller bruker lignende løsning som i Mamut One der du bare velger autoinvoice og så finner den ut selv om kunden kan motta en e-Faktura eller ikke. Så de ikke trenge beskjed.

Men enkelte systemer og leverandører har ikke like automatiske prosesser og de må informeres. Så en type infomail til alle dine leverandører kan være en grei måte å få sikret at flest mulig setter opp dere som mottaker av e-Faktura.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS