avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CHAMPION *

FEIL: Bildevedlegg vises ikke ved føring mot bankhendelse

Hei,

Noe har vist skjedd med 'Bildevedlegg' i senere tid?

Når man går inn på 'Ikke avstemte hendelser' (Kasse og bank) og begynner føring vil ikke vedlegg vises for valg etter opplasting, og man blir tvunget til å føre uten vedlegg.

Vedlegget finnes derimot under 'Innkjøp - Bildevedlegg', og det nytter heller ikke laste opp på forhånd - ingenting vises for valg ved føring uansett.

Testet med Firefox, Vivaldi og Chrome på Ubuntu Linux. Både PDF og JPG.

12 SVAR 12
Highlighted
CHAMPION *

Re: FEIL: Bildevedlegg vises ikke ved føring mot bankhendelse

Bildevedlegg kan forøvrig legges til / kobles etter at bilaget er ført, men dette gir da en del ekstra trinn også.

Highlighted

Hei

Jeg skal se litt mer på dette over helgen så kommer jeg tilbake til deg.

Ønsker deg en fin helg!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

Highlighted

Hei

Da har vi sett litt mer på dette. Det er ikke gjort noe endringer her i det siste. Under kasse og bank så er det bare innkjøp med kvittering du kan koble vedlegg til. Så fort du har valgt innkjøp med kvittering så kan du velge et bilade og så kontere bilaget etterpå. Eller gjøre det i omvendt rekkefølge om du ønsker.

Man kan legge bildevedlegg til manuelle bilag og leverandørfakturaer i tillegg om man ønsker.

Ønsker deg en fin dag!

Highlighted
CHAMPION *

Vel, men det har fungert - men fungerer ikke lengre ... så nei, jeg kan ikke legge til bilde på innkjøp med kvittering slik du beskriver lengre ... kan laste opp ja, men det vises ikke for valg som du ser av skjermbilde ...

Highlighted

Hei

Det er mulig vi missforstår hverandre litt. Men det jeg mente viser jeg på bilder under her.

Var det noe sånt du mente?

Ønsker deg en fin dag!

Highlighted
CHAMPION *

Ja, du må nesten se på hva jeg skriver og på bilde jeg la ut innledningsvis - for nå prater vi rundt hverandre.

Som du kan se finnes det ingen bildevedlegg der som kan velges etter at det er lastet opp.

1. Gå inn på 'Kasse og bank'

2. Velg konto og 'Ikke avstemte hendelser'

3. Velg en post som det skal opprettes bilag på av typen 'Innkjøp med kvittering'

4. Velg 'Koble bilde' og last opp bilde/pdf

5. Bilde/PDF er lastet opp i følge sprettopp-melding, men vises ikke for valg og kan følgelig ikke kobles slik dine bilder viser ...

Og som nevnt nytter det ikke å laste opp på forhånd heller, ingenting vises som valgbart uansett. Bilde/PDF vises ikke før bilaget er ferdig ført, og åpnes på nytt - da kan man merkelig nok se bilde og koble via mer eller mindre samme funksjoner.

Og dette har fungert helt fint tidligere, så jeg vet jo hvordan det burde fungere etter å ha brukt det nesten ukentlig i flere måneder allerede ...

Highlighted

Hei igjen

Jeg har nå fulgt instruksjonene dine til punkt og prikke som du beskriver over. Nå forstår jeg hva du mener at du gjør.  Etter at sprettoppmeldingen har kommet om at bilde er lastet opp ligger det i listen min og kan fint klikkes på for å velges. Så jeg opplever ikke det samme som deg her. Jeg har testet i IE 10 og Fire Fox.

Kanskje vi skal ringes og se på dette via Team Viewer? Vil du sende oss en mail på support@vismaavendo.no med telefonnummeret ditt og forslag til ca tid som det kan passe?

Fint om du kan gi meg en tilbakemelding på dette. Ha en fin dag

Mvh Christina Mathisen

Highlighted
CHAMPION *

Ja, nå har noen åpenbart fått dette delvis fikset ...

Nå får man opp mulighet for å velge fil etter opplasting, men når man klikker 'Bokfør' etter å ha fylt ut alt «faller vedlegget bort» igjen. Det vil si, fil kan velges og vises når man fyller inn bilaget, men er borte igjen når man åpner billaget etter bokføring, det blir ikke lagret som tilknyttet nå ...

Highlighted
CHAMPION *

Virker som det meste er i orden igjen nå, bare noe ustabilt og ukonsekvent i perioder.

«fil kan velges og vises når man fyller inn bilaget, men er borte igjen når man åpner billaget etter bokføring, det blir ikke lagret som tilknyttet nå ...»

Her viste det seg at vedlegget faktisk blir lagret, det vises bare ikke dersom man klikker seg direkte inn på bilaget etter bokføring, via «sprettoppmeldingen» i toppen. Vedlegget vises derimot fint dersom man går inn på bilag via bilagsoversikten.

Skal gi beskjed om det blir problemer med valg av bilag igjen, så kan vi se på det da, men satser på at det var en forbigående feil som er blitt fikset. 🙂

Mvh
Rune

Highlighted

Hei

Har ikke fått beskjed fra andre eller sett selv at det har vært noe problemer slik du opplevde. Så litt vanskelig å si hva dette hos deg kan ha kommet av.  Men du er selvsagt velkommen til å kontakte oss dersom det skulle bli problemer igjen senere.

Ha en fin dag!

Mvh Christina Mathisen

Highlighted
CHAMPION *

Kan være så enkelt at dere har hatt forbigående høy last av noen grunn, eller annet på server som ikke klarte å behandle vedlegg riktig, for en kort periode. Det behøver ikke være eAccounting i seg selv, men server-/nettverksproblemer. Feilen var i alle fall ganske sikkert der, men er nå borte. 🙂

Når det gjelder det sist beskrevne problemet tror jeg nok det gjelder alle, for det virker å være ganske konstant.

Dersom man legger inn nytt bilag med vedlegg som man bokfører, vil det vises en melding i toppen om at det er opprettet/lagret. Klikker man seg inn direkte på bilagsnummer i denne får man opp:

Går man derimot heller inn på Bilagsoversikten via menyen, og deretter inn på bilaget vises dette:

Dette er riktignok ingen stor sak, bare litt irriterende om man vil kontrollere om vedlegg ble riktig lagret (ettersom det har vært et problem der).

Highlighted

Hei igjen. 

Vi fikk tydeligvis ikke svart på det siste innlegget ditt pga. en glipp. Beklager det. Uansett: dette er fikset nå. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Logget på saksnr. 15791.