Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION *

Fagforeningskontigent

Hei

Finnes det noen mulighet for å opprette flere lønnsarter i eAccounting.

Tenker i første rekke på trekk for fagforeningskontigent til de ansatte med skattefordel

8 SVAR 8

Re: Fagforeningskontigent

Hei, Jørn.

Det er dessverre ikke mulig å opprette egne lønnsarter i Visma eAccounting, men jeg skal melde inn et ønske om forbedring fra deg.

For at vi skal ha best mulig grunnlag for dette ønsket er det fint om du kan sende meg litt mer utfyllende informasjon i et svar her i denne tråden.

- Hvilken ameldingskode skal det rapporteres mot? Dette er veldig viktig punkt ettersom kodene er unike og brukes til forskjellige formål. Liste over tilgjengelige ameldingskoder finnes i Altinns kodespeil for lønnssystem på Altinns hjemmesider. Et eksempel på en ameldingskode er f.eks.: Inntekt - Kontantytelse - Fastlønn

- Er lønnsarten med i grunnlag for skattetrekk og arbeidsgiveravgift?

- Kreves det mer informasjon som for eks. rapportering av antall timer eller antall kilometer?

- Er det annen relevant informasjon som skal rapporteres eller som det må ta hensyn til av lønnsarten?

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 205678

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad
CHAMPION **

Hvorfor kan ikke eAccounting Lønn bare speile alle variantene som finnes i a-meldingen i altinn? Hvis dette er gjort av brukervennlighetshensyn, kanskje man kunne sett for seg en "inaktiv" status liknende kontoplanen, slik at de mest brukte kodene ligger der mens de mer esoteriske kodene må man søke seg litt frem til første gang man skal ta de i bruk, men at de finnes for de som har bruk for dem?

CHAMPION *

Hei. Fagforeningskontigent er nr. 37 i skjema.

Skal påvirke skattetrekk, men intet annet. Lønn - fagforening = grunnlag skattetrekk)

Skal med i årsoppgaven (selvangivelsen) pkt 311 og pkt 3.2.11

Hei, Terje og Jørn.

Tusen takk for informasjonen angående lønnsarten, Jørn, og tusen takk for et godt innspill angående speiling av lønnsartene, Terje! Jeg skal melde inn et ønske om forbedring fra dere begge. 

Jeg vil og informere om at det jobbes på å lansere et nytt og større lønnssystem som kan integreres med Visma eAccoutning. Jeg har dessverre ikke et konkret tidspunkt på når dette kommer til å være tilgjengelig, men jeg vil oppdatere dere når jeg vet mer.

Ønsker dere begge en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 205678

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad
CONTRIBUTOR ***

Hei Visma,

Noe nytt om fagforeningskontingent i Visma eAccounting ? 

Hei Karina!

Vi har planer om å få på plass en lønnsart for innrapprortering av fagforeningskontigent før sommeren. Det er ikke påbegynt selve utviklingen enda så jeg har ikke noe mer nøyaktig tidspunkt enn det. 

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

Hei!

Utvikling er påbegynt for en ny lønnsart for fagforeningskontigent og vi har som mål å levere den i April.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn

Sv: Fagforeningskontigent

Hei Karina og Jwillya!

Fagforeningskontigent ble lansert i dag. Både med og uten fradrag, og finnes nå i listen over lønnsarter.

Ha en riktig fin dag videre!

Vennlig Hilsen
Henrik Horn