avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jan-Robert Hansen1
CONTRIBUTOR *

Fakturajournal

av Jan-Robert Hansen1

Hei

Har hatt daTax i flere år, byttet nå til Visma eAccounting

På daTax, kunne jeg skrive ut faturajournal hver mnd, se hva jeg hadde fakturert pr mnd og alle fakturaer med kundenr og beløp.

Finner ingen fakturajournal på eAccoutning,,

Er det ikke mulig og få skrevet ut en fakturajournal ??

Mvh

Oslo Høytrykk AS

Jan-Robert Hansen

20 SVAR 20

av Edvard Berntzen

Hei igjen. 

Det ble nylig sluppet en ny versjon av Visma eAccounting som inkluderer Fakturajournal som utskrift. Du finner den på Regnskap - Utskrifter

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 35779.

av Edvard Berntzen

Hei igjen.

Hvor komplisert dette er vet jeg ikke, men uavhengig av hvor enkelt det er må det vurderes sammen med mange andre ønsker. Det er mange faktorer som avgjør hva som blir prioritert, bla. hvor mange som ønsker det samme. Dette er iallefall meldt inn som et ønske!

Fram til vi evt. får dette anbefaler jeg å bruke rapporten Kundereskontroliste. Denne viser riktignok innbetalinger også.

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 35779.

Trond Husø
CONTRIBUTOR **

av Trond Husø

Hei Edvard,

Det må vel være mulig å kunne lage dette som en enkel løsning? uten PDF eller csv, bare en visning som kan printes. Nå kan det printes fra PDF også, men....

Alt jeg ønsker meg er det viewet/utseendet som jeg ser når jeg får listet opp fakturaer (salg->kundefakturaer->Alle fakturaer)

Og det bør vel ikke være så vanskelig?

Trond

av Edvard Berntzen

Hei igjen Lasse.

Jeg har forståelse for at du finner CSV- filen lite lesbar. Vi er kjent med daTax sin fakturajournal, og det ligger allerede inne som et ønske å få en fakturajournal i et mer lesbart format (f.eks. PDF). Beklager at vi ikke kan tilby dette per i dag.

Hvilket system er det regnskapsfører bruker? Fakturajournalen til CSV er generell, og derfor tiltenkt å kunne tilpasses flere systemer for import.

Det er bare å beklage på det sterkeste at du føler deg lurt til å bytte til Visma eAccounting. Dersom det er mye enklere for deg kan det være bedre å bruke daTax frem til vi har den funksjonaliteten du trenger i Visma eAccounting. 

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 35779.

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Edvard:

Har du sett på layouten som denne CSV filen? Det er ikke engang en totalsum for beløpene.... (Har du sett Datax sin? )

Jeg har forstått at fakturajournalen deres er ment å importeres inn i Visma sitt regnskap..... og det fungerer sikkert greit....

Men i mitt tilfelle, der jeg har blitt "lurt" av en selger å gå over til Visma faktura (har brukt Datax i 15 år), har behov for å levere en fakturajournal ala Datax sin til min regnskapsfører (som ikke bruker Visma). Så jeg håper du ikke har satt denne saken som løst, for det er den langt derifra...

Savner Datax......

Mvh

Lasse

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei.

Fakturajournalen er i utgangspunktet ment for å importeres inn i et regnskapssystem, og ikke leses direkte. Jeg legger uansett ved en forklaring av de ulike kolonnene her.

Fakturajournal til CSV fungerer nå i Visma eAccounting Faktura. Merk at andre kolonne i filen er tom når man eksporterer fra Faktura-versjonen. Dette skyldes at ikke bilagsnr. registreres i denne.

Takk for godt innspill ang. datointervall! Vil bare gjøre oppmerksom på at programmet husker hvilke fakturanr. som sist ble eksportert. Hvis man først har eksportert 1-10 vil programmet foreslå å eksportere 11 tom. (siste fakturanr. registrert) neste gang. Uansett: jeg skal melde dette inn som et ønske. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 35779.

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Fikk en mail om at dette var løst. Jeg prøvde å kjøre en fakturajournal, og denne gangen fikk jeg med data inn i excelfilen, men det var veldig rotete visning og ingen totalsum.Rett og slett ikke brukbart.

Jeg stusser også over at det ikke er mulighet til å velge dato (i tillegg til fakturanr) når jeg skal eksporte til journal. Synes det er greit å velge dato når du skal ha ut oktober journalen, fremfor å lete opp første og siste fakturanummer i okt.

Lasse

Jan-Robert Hansen1
CONTRIBUTOR *

av Jan-Robert Hansen1

Ja,, lurer også på om det er noe nytt , ang dette.

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Noe nytt vedr dette?

Lasse

av Edvard Berntzen

Hei Lasse.

Dette er desverre et problem med Visma eAccounting Fakturering. Vi er kjent med problemet og kommer tilbake til deg så snart som mulig. Beklager ulempene dette medfører. 

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support 

Kristoffer Skjæringrud
CONTRIBUTOR *

av Kristoffer Skjæringrud

Fungerer bra hos meg!

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Prøvde den nye versjonen i dag som visstnok skulle ha mulighet for fakturajournal som CSV..... men det fungerte dårlig. Fikk bare opp et blankt excelark.

Jeg fulgte veiledningen som ligger på "hjelp".   Noen tips??

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Trond.

Det er planlagt en ny versjon av Visma eAccounting neste uke. Denne vil forhåpentligvis inneholde mulighet for fakturajournal.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.

Trond Husø
CONTRIBUTOR **

av Trond Husø

Fakturajournal er en funksjon jeg ser fram til og som jeg har etterspurt i ett år nå ... minst.

Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Lasse,

Jeg har lagt opp rentenota som et ønske, og det er beklagelig at vi ikke har denne funksjonaliteten per i dag.

Visma eAccounting utvikles kontinuerlig, og jeg håper du blir fornøyd med fremtidige versjoner og ny funksjonalitet som lanseres.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS

BenedicteB
CONTRIBUTOR ***

av BenedicteB

Hvordan går det med rentenota/rentefaktura? Den er fortsatt ikke kommet i eAccounting som jeg kan se. Ved søk på community er det mange som har etterlyst den.....

mvh

Benedicte 🙂

Lasse Andersen1
CONTRIBUTOR ***

av Lasse Andersen1

Jeg støtter Kristoffer her. Å selge Visma som et standalone fakturaprogram er ikke godt nok. Det er sikkert greit hvis man kjører VIsma på regnskapsiden.

Jeg oppdaget i dag at det ikke går å generere en rentenota....... Jeh kan ikke fatte at det er mulig.

Viascan AS

Lasse Andersen

Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Kristoffer,

Jeg har forståelse for ulempene dette har medført.

Utskrift av fakturajournal er planlagt å komme i ny versjon av Visma eAccounting nå i Q4.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS

Kristoffer Skjæringrud
CONTRIBUTOR *

av Kristoffer Skjæringrud

Det er faktisk helt sprøtt at dette ikke går an. Det burde jo være noe av det første som programmeres inn. Min regnskapsfører klør seg i hodet over at det ikke kan gjøres.

Utskrift av fakturajournal og mulighet for å søke etter fakturaer etter datoA til datoB og enkelt skrive ut alle iløpet av et par tastetrykk må implementeres i Eaccounting.

Nå må vi jo søke etter 01.01.14 - 31.12.14 og manuellt skrive ut kopier av hver enkelt. Helt utrolig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Eneste som er mulig det er ved og gå til innstillinger - eskport og import og der etter Eskport av fakturajornal til Visma Buisness.

Andre alternativer er det mulig og bare gjøre dette slik.

Regnskap utskrifter der finner du alle type utskrifter.

men jeg kan sette et ønske for forbedring på dette.