avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

Feil BIC kode på faktura/Feil bank i Visma eaccounting

av Anita Olderkjær

Hei,

Vi bruker Sparebank 1 SR-Bank, og vi har derfor valgt Sparebank 1 som vår bank i innstillingene i Visma eaccounting. Men nå ser jeg at bic/swift kode er helt feil på fakturaer til utenlandske kunder.

Betyr dette at vi ikke skulle valgt Sparebank 1 som vår bank? Finner ikke valget Sparebank 1 SR-Bank i Visma eaccounting. Korrekt bic skal være SPRONO22.

Mvh Anita

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Anita.

Så bra at du fant det! Da skal det nok bli riktig nå. Jeg vil anbefale deg å se på forhåndsvisningen av fakturaen før du bokfører og sender den neste. Dette gjør du ved å klikke på Forhåndsvis nederst i høyre hjørne, for så å velge Utskrift. På denne måten kan du forsikre deg om at informasjonen på fakturaen er riktig 🙂 

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 290767

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

av Anita Olderkjær

Hei igjen,

Nå fant jeg Sparebank 1 SR-Bank i programmet likevel. Valget lå ikke sammen med de andre Sparebank 1 bankene da det er skrevet på en litt annerledes måte, dette var grunnen til at vi ikke har sett det før.

Da krysser jeg fingrene for at bic blir korrekt nå! Synd at det ikke er mulig å se dette før det blir fakturert.