avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Feil i bokføring av penger ut av konto

eAccounting valgte å bokføre min overføring mellom egne konto til betaling av en leverandørfaktura til samme sum. Hvordan korrigerer jeg dette? Leverandørfakturaen står nå betalt, selv om den ikke er det, og jeg kan ikke korrigere dette på noen måte.
3 SVAR 3
Highlighted

Re: Feil i bokføring av penger ut av konto

Hei Ellen-Andrea!

Du kan opprette en ny leverandørfaktura hvor du huker av denne som en kreditnota. Husk å bruke lik sum og dato som den opprinnelige fakturaen. Deretter registrerer du den nyopprettede kreditnotaen som betalt. Det vil da gå i null, og du kan eventuelt opprette leverandørfakturaen på nytt. 

Videre ønsker jeg å informere om at man kan ta en utskrift av behandlingshistorikk i eAccounting for å se om programmet utførte en handling automatisk.

Håper dette var til hjelp og du er hjertelig velkommen til å kontakte oss igjen. Ha fin dag videre!

Med vennlig hilsen,

Christoffer Santander Braute
Supportkonsulent, Visma Mamut AS

(35556)

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei igjen.

Jeg klarer ikke å registrere kreditnotaen som betalt. Jeg får kun som valg å kreditere den, og da kan jeg ikke kreditere den mot den fakturaen som allerede er betalt.

Håper du kan hjelpe meg litt til!

Highlighted
VISMA

Hej!

Ellen-Andrea!

Om du får valget att kreditere kreditnotan är det antagligen inte kreditnotan du står på, då det inte skall vara möjligt att kreditere en kreditnota.

Om det kun är valget att kjede du får beror det på att systemtet vill att man nullar ut en åpen post snarare än att registera betalning på kreditnotan. Det går att gå runt detta genom att bruke Kasse og bank modulen.

Man kan registera en ny bankhendelse med pengar inn och sedan som bokföringshändelse välja krediterad leverandörfaktura. Då skall du i listan få valgt att matcha bankhendelsen mot leverandørkreditnotan.

Hoppas detta är till hjälp!

Välkommen att ta kontakt med oss igen!

Sara Forslund
Supportkonsulent, Visma Mamut AS

(40855)