avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Nicole Bartz
CHAMPION *

Feil skattesats i skjema RF-12084B i skattemodul i eAccounting

av Nicole Bartz

Hei.

Holder på og sjekker satteskjemaene i skattemodulen i eAccounting for et AS.

Har i skattemodulen lagt inn opplysninger om skattemessige avskrivninger, herunder avskrivninger for saldogruppe d med 20%. Dette endres hele tida automatisk til 100%, og slik overføres det også i sketteskjema. Hvordan får jeg det til å være 20% ???

Mvh Nicole

7 SVAR 7

av Cecilie Bøhn

Ja, pr nå må dette da overstyres manuelt i skattemodulen

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Ja men det er jo hoved problemet... at jeg ikke klarer å overstyre det fordi systemet endrer hele tiden tilbake til 100%.

Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Hei igjen.

Ser på min mail at du svarer følgende:

"Når det gjelder avskrivingssatsen så er det slik at saldo under 15 000 endres automatisk til 100% fordi de skal da avskrives i sin helhet."

Men på skatteetatens sider står det vel "...når saldoen er under 15 000 kroner (før årets avskrivning) på hver enkelt saldo kan restverdien fradragsføres helt eller delvis etter eget valg."

Så da er det vel opp til firmaet å bestemme om det skal avskrives i sin helhet (100%) eller bare delvis?

av Cecilie Bøhn

Hei, 

Når det gjelder avskrivingssatsen så er det slik at saldo under 15 000 endres automatisk til 100% fordi de skal da avskrives i sin helhet. 

vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant

av Cecilie Bøhn

Jeg forsøkte å ringe deg for å se på dette med deg! 

Hvilken nettleser bruker du? Kan du forsøke å bruke en annen nettleser, får du fortsatt ikke endret avskrivingssatsen da? 

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant

av Cecilie Bøhn

Hei, 

Når du legger til en avskriving under Opplysninger og Skatt - Opplysninger - Skattemessige Avskrivinger. Her legger du også inn avskrivningssats, den er automatisk satt til 100 %, men kan korrigeres. Er det denne du ikke får korrigert? 

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Hei.

Ja, akkurat der du beskriver får jeg ikke endret til 20%. Jeg legger inn 20%, og så oppdateres det automatisk til 100%...