for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Hvordan håndterer man føring av fordell firmabil på ansatte i lønnsmodulen i eAccounting?
Løst! Gå til løsning.
Lønnsart for fri bil i Visma eAccounting trodde jeg var selvsagt, men jeg skjønner at det er ikke bare jeg som savner dette. Dette MÅ LØSES SNAREST. Skal Visma eAccounting kunne være det beste systemet for små bedrift må dere prioritere dette!!!!
Sårt savnet lønnsart... som har blitt lovet over lang tid nå. For oss som har blitt anbefalt dette programmet pga ingen vedlikehold av forrige program, som i vårt tilfelle ble lagt ned (som selvfølgelig hadde fri bil i lønnsmodulen). Små bedrifter (håndverkere) har som regel firmabil pga jobben, og vi er da nødt til å innberette dette på den ansatte!!
Hei,
Firmabil er nå på plass i eAccounting
Se litt mer detaljert fremgangsmåte i vår guide
Ha en riktig fin dag!
Med vennlig hilsen,
Lisa Rognerud
Visma Mamut Support
Savner svar
Hei
Da er vi godt inne i Q2 og fortsatt ingen nyheter rundt dette emnet?
Vi savner sårt modul for firmabil i eaccounting.
Har dere utviklere på saken? Trenger noen gode nyheter og ikke bare at det er nedprioritert 😕
mvh
Tom
Hei Linn,
Basert på ulike hendelser og prioriteringer, vil vi dessverre ikke kunne levere støtte for "Firmabil" nå i Q1 som tidligere antydet i svar á 10. januar. Vi kan dessverre ikke på nåværende tidspunkt si eller love når dette blir implementert, og må derfor inntil videre henvise til svar á 10. oktober 2016 og vår oversikt over lønnsarter for hvilke lønnsarter som til en hver tid er dekket. Vi vil komme tilbake med et svar i denne tråden når vi har/vil få støtte for Firmabil.
Vi beklager selvsagt de ulemper dette måtte medføre for våre brukere som er avhengig av "Firmabil" i sitt lønnssystem. Inntil vi har dekning for dette i Visma eAccounting, kan vi tilby vår løsning Visma Avendo Lønn som har dekning for Firmabil. Les mer om Visma Avendo Lønn, eller ta kontakt med vår salgsavdeling om du ønsker mer informasjon eller tilbud på denne løsningen.
Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support
HVordan ligger det ann her nå? Skal kjøre første lønn og er overrasket over at det ikke finnes valg for fri bil enda...
Hei, Richard.
Om alt går etter planen håper vi at dette skal være tilgjengelig i Q1. Noe mer konkret vet jeg ikke nå da man må ta forbehold om at det kan oppstå forsinkelser.
Vi vil oppdatere denne tråden så fort funskjonaliteten er tilgjengelig i Visma eAccounting eller når vi vet noe mer.
Ønsker deg en fin dag videre!
Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support
Logget på saksnr.: 212193
Hvordan mener dere at vi skal gjøre dette inntil dette er klart?
Hei,
Etter og ha lest alle innlegg, håper jeg inderlig at denne funksjonen kommer på plass!! Vi er nå 2 i firma som benytter "fri bil" og trenger denne funksjonen asap!!
Er enig med Andrea Kleven-Felloni sitt innlegg den 01.02.2016 om at dette er en veldig vanlig lønnstrekk funksjon som bør være standard i de simpleste av regnskapsprogram.
MVH
Richard
Hei, Lars Espen.
Lønnsarten for fimabil vil komme, men vi har dessverre ikke et konkret tidspunk på dette enda. Vi vil oppdatere denne tråden så fort denne funsksjonaliteten er tilgjengelig i Visma eAccounting.
Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support
Logget på saksnr.: 191687
Hei,
Hvodan går det med firmabilfunksjonaliteten?
Avklaring ift spørsmål om "Fri bil" i Visma eAccounting Lønnsslipp:
Med bakgrunn i mange ønsker om at Visma eAccounting Lønnslipp også bør støtte "Fri bil", er det nå besluttet at vi kommer til å støtte Firmabil (under 7,5 tonn) og Yrkesbil i Visma eAccounting Lønnsslipp. Utfyllende informasjon om innhold i funksjonaliteten vil være en del av Versjonsnyheten og hjelpefilen når dette gjøres tilgjengelig. Jobben med å implementere dette i Lønnsslipp er påstartet, og vi ønsker å gjøre dette tilgjengelig så snart som mulig. Men vi kan dessverre ikke si noe om dette blir tilgjengelig i 2016 på nåværende tidspunkt. Dersom du er avhengig av funksjonalitet for håndtering av "Fri bil", anbefaler vi deg å benytte annen løsning inntil videre og minner om vår guide "Kom i gang med Visma eAccounting Lønnsslipp” for hvilke lønnsarter som er dekket.
mvh
Jan Helge Eikrem, Product Manager
Visma Mamut AS
Hei igjen.
Se denne tråden for oppdatert info ang. firmabil.
Mvh.
Edvard Berntzen
Visma Mamut support
Logget på saksnr. 157137.
Hei Kjetil Hillestad og Petter Johnsgard,
Beklager at vi ikke har kommet med noe svar i denne saken enda.
Vi har per dags dato ingen lønnsart for fri bil i Visma eAccounting. Det er mulig dette vil komme i Visma eAccounting i fremtidige versjoner, men det er for tidlig å si noe om når dette vil kunne være på plass.
Om man kan gjøre slik som Katrin Eikrem beskriver her, med å innrapportere dette manuelt via en egen manuell amelding, er heller ikke opp til oss å svare på. Vi vil anbefale at en slik type løsning sjekkes med A-ordningen/Skatteetaten.
Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support
Hei. Har dere funnet en løsning for Fri Bil? Vi har akkurat gått over til eAccounting og har sittet lenge for å få over tallene fra et annet regnskapssystem. Når jeg nå skal foreta en enkel lønnskjøring for en enkel og liten bedrift stopper det plutselig opp når jeg nå ser at det ikke er mulig å innberette Fri Bil. Hvordan har dere andre med denne problemstillingen løst problemet? Mvh Petter
Hei.
Jeg må undersøke dette nærmere, men kommer tilbake til deg så snart som mulig.
Mvh.
Edvard Berntzen
Visma Mamut support
Logget på saksnr. 157137.
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.