avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Roger Armand Olavsen
CONTRIBUTOR **

Fjernet fra MVA registeret

av Roger Armand Olavsen

Selskapet (AS) har oppdrag med konsulenttjenester og har vært MVA registrert siden 2016. Pga. lav omsetning i Norge de siste 3 år (økt til 90% utenlandske kunder) har selskapet nå blitt slettet fra MVA -registeret.

Hva må jeg gjøre i eAccounting for å få fjernet MVA fra fakturainformasjonen (NO 816 586 402 MVA)?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Cecilie Bøhn
VISMA

av Cecilie Bøhn (Oppdatert ‎05-07-2021 13:53 av Silje Rong VISMA )

Hei Roger! 

Du kan da gå inn på innstillinger - firmainnstillinger - bokføringsopplysninger. I feltet for MVA-periode velger du «ikke mva-pliktig».

Det er også viktig å gå igjennom kontoplanen under Innstilling - Kontoplan og endre feltet for Mva kode til "Ingen mva kode". Om dette ikke gjøres så vil du fortsette å få opp mva kontoene når du bokfører og det vil bli feil i regnskapet ditt.

Om dette gjelder mange kontoer så kan du gjøre en endring manuelt som beskrevet over, deretter gå til Innstilling - Import og eksport - Import og eksport av kontoplanen - Ny eksport. Deretter endrer du feltet for mva kode likt som den kontoen du endret manuelt som beskrevet over. Lagre filen i csv. og deretter gå til Innstilling - Import og eksport - Import og eksport av kontoplanen - Ny import. 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Men du må også endre kontoplanen slik at det ikke blir ført fradrag for MVA på innkjøp.

Support kan bistå med hvordan dette gjøres.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen