avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

oleandre
CONTRIBUTOR ***

Føre ukruante varer og giveaways etc

av oleandre

Hei, har et DA selskap - Momsregistrert, vi kjøper inn selger produserte varer (høyeste momssats) og videreselger disse.

Jeg bruker også visma eaccounting lagermodul aktivt for å holde orden på varelager

Noen ganger ser jeg at.

Noen varer har blitt ødelagt ved lagring hos meg og må kastes.

1. Jeg har jo betalt moms for disse og ønsker vel skatte fradrag og tilbakeført momsen hvis mulig

2. Hvordan fører jeg dette i visma eaccounting.
 3. Hvordan fører jeg dette i lagermodulen til visma eaccounting?

4. Gi gjerne eksempel

Andre ganger har jeg konkurranser på facebook/instagram med giveaways som premie.

5. Hvordan fører jeg dette da, i både visma eaccounting og lagermodulen

6. Gi gjerne eksempel.

På forhånd takk.

2 SVAR 2
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Når det gjelder varer som er ødelagt og ikke kan brukes/selges så må dere legge inn en Ny utgående bevegelse og deretter bokfører du lagerbevegelsen for å få bokført endring i lagerverdien i regnskapet. Hvilke kontoer de blir bokført på satte dere i oppstarten av lager modulen.

For å legge inn en Ny utgående bevegelse gjør følgende:

1. Gå til Lager - Ny utgående bevegelse (klikk på hvit pil på den grønne knappen "Ny inngående bevegelse" for å få opp dette valget).
  2. Deretter velg hvilke dato, beskrivelse som eksempel "Ødelagt vare", velg produkt og antall.
  3. Klikk deretter på Registrere
  4. Nede til venstre har du et valg "Velg dato og bokfør lagerbevegelse". Klikk her for å bokføre lagerbevegelsen, altså da endringen i lagerverdien.

Du kan føre utgående bevegelse på samme måte når du har konkurranser, men legg gjerne til en annen beskrivelse som "Facebook konkurranse giveaway" slik at du kan søke på det senere om det er ønskelig 😊

Ønsker du å se hvordan dette gjøres i praksis så anbefaler jeg deg å se gjennomgangen av Lagermodulen med min gode kollega Henrik, klikk her.

Håper dette var til hjelp!

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Så hvordan du bruker systemet Visma eAccounting og lagermodulen må support svare på.

Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen