avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CHAMPION *

Føring av forsinkelsesrenter

Hvordan går jeg frem for å fakturere forsinkelsesrenter, og hvilken konti skal det føres på?

Må jeg opprette en ny artikkel i artikkelregisteret for dette, eller er det enklere (og mer korrekte) måter i systemet å gjøre det på?

4 SVAR 4
Highlighted

Sv: Føring av forsinkelsesrenter

(updated by Lisa Rognerud VISMA ‎27-11-2017 11:43 )

Hei Ulf-Johnny,

Det er dessverre ingen automatikk på fakturering av forsinkelsesrenter i eAccounting.

En mulighet er å opprette egen artikkel på dette. 

Se denne siden for litt mer informasjon. Her finner du også en kalkulator for forsinkelsesrenten som kanskje kan være til hjelp.

Du har også mulighet til å integrere din eAccounting mot Hokas som leverer automatisert purre- og inkassoløsning.

Se litt mer informasjon her.

Jeg vil også anbefale deg å stemme på dette forslaget under vår Idèbank.

Status på forslaget blir også oppdatert med mer informasjon dersom det blir endringer.

Ønsker deg en riktig fin mandag!

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud
Visma Mamut Support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community!

Highlighted
CHAMPION *

Hva er grunnen til at slike elementære ting ikke blir prioritert?

(Jeg mistenker dere STERKT for å fortrenge diverse utviklinger når det er 3.parts leverandører som kan "dekke over" mangler i eaccounting, for at 3.parts løsningene skal kunne få flere kunder).

Highlighted

Hei!

Grunnen til at dette ikke har vært prioritert tidligere er på grunn av at etterspørselen på akkurat dette ikke har vært like stor som for andre funksjoner. Denne funksjonen har derimot nå begynt å bli mer etterspurt, så dette er nok noe som vil bli implementert i Visma eAccounting på sikt.

Om dette skal behandles manuelt i Visma eAccounting vil jeg tipse om at det nå er mulig å knytte en hovedbokskonto uten mva-kode til en artikkelkontering. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Logget på saksnr.: 517838

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CHAMPION *

Hei,

Jeg får forsøke å se om jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre dette manuelt da.