avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Føring av leverandørbilag

Når jeg fører et leverandørbilag ved innkjøp av varer, og skal godkjenne, får jeg denne teksten:

Registrert mva beløp ser ikke ut til å være korrekt. Ønsker du å fortsette?
Sjekk at registrert mva-beløp er korrekt, at riktig kostnadskonto er benyttet og at kostnadskontoen har korrekt mva-kode.

Gjør det på samme måten som jeg har gjort det før. Tror det kom etter deres vedlikehold for et par dager siden. Har bare godkjent likevel, og tallene ser ut til å stemme

6 SVAR 6
Highlighted

Re: Føring av leverandørbilag

Hei Ottar.

Beklager sent svar!

Kunne du svart på dette innlegget med et skjermbilde av føringen?

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.

Logget på saksnr. 71898

Highlighted

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Har fått svar på telefon. Var en "bug" i systemet deres som forhåpentlig blir rettet i ny versjon i morgen. La inn en forspørsel for nesten 3 uker siden, og burde ha fått svar for lenge siden.

Highlighted

Hei igjen.

Ok. Igjen, beklager sent svar! Vi har stor pågang for tiden, og dette innlegget ble det ekstra sent svar på pga. en glipp.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei.

Jeg rpøver å føre en faktura fra Talkmore. 

Den er på totalt 2956,07. mva 583,41. på fakturaen står det også ikke mva pliktig beløp 39,01,-

Hvordan fører jeg dette i regnskapet?

Jeg har prøvd å føre den slik:

2400 Leverandørgjeld: 2956,07

2710 Inngående mva høy sats: 583,41

6900 Telefonn 2372,66. har også prøvd andre metoder, men uten å lykkes. 

Jeg får da beksjed om at 

Registrert mva beløp ser ikke ut til å være korrekt. Ønsker du å fortsette?
Sjekk at registrert mva-beløp er korrekt, at riktig kostnadskonto er benyttet og at kostnadskontoen har korrekt mva-kode.
Highlighted

Hei Sacha.

Beklager sent svar.

Hvis det står "ikke mva-pliktig beløp 39,01" på fakturaen skal denne summen i utgangspunktet bokføres på en egen, momsfri kostnadskonto. 39,01 skal altså ikke bokføres på 6900 Telefon, men 6901 Telefon fritt f.eks. 6901 er en standard konto i Visma eAccounting, men den er deaktivert. For å få den opp må du huke av for Vis inaktive poster og velge Ja til å aktivere kontoen. Se vedlagt bilde for et eksempel på føring.  

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.

Logget på saksnr. 93313.