avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

imfhansen
CONTRIBUTOR **

Føring av omvendt faktura i visma eaccounting

av imfhansen

Hei,

Jeg jobber som frilanser i foodora, og har derfor opprettet et enkeltpersonforetak. Av Foodora mottar jeg kommisjon for oppdragene, og får derfor omvendt faktura som går inn på min egen bankkonto. 

Jeg lurer på hvordan jeg fører inn dette i visma eaccounting? Foreløpig er jeg ikke mva-pliktig. 

10 SVAR 10
imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Hei, og takk for svar 😊

Er det lettere om jeg sender deg bilaget, slik at jeg får ført det inn riktig? 

Jeg fikk en faktura på 500,- siden jeg måtte kjøpe leveringsutstyr. Dette ble trekt automatisk av den omvendte fakturaen, men den kom som en egen faktura på min mail. Skal jeg føre inn fakturaen av leveringsutstyret i eaccounting

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Legg gjerne ved bilagene her, så kan jeg sette opp føringene for deg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Bilag 1

Det står faktura, men jeg vil anta at du får utbetalt dette beløpet på kr. 6 868,-

Dette kan føres som et bankbilag når pengene kommer inn på konto

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 3120 Salgsinntekt tjenester, innenlands, avgiftsfri

Det er ikke noen spesifikasjon av MVA på bilaget.

Bilag 2.

Ville jeg ført slik:

Kredit 2400 leverandørgjeld

Debet 6590 Annet driftsmateriel MVA kode 02. Da regner systemet automatisk ut MVA på kr. 100,- som føres på konto 2710 Inngående MVA høy sats