avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

imfhansen
CONTRIBUTOR **

Føring av omvendt faktura i visma eaccounting

av imfhansen

Hei,

Jeg jobber som frilanser i foodora, og har derfor opprettet et enkeltpersonforetak. Av Foodora mottar jeg kommisjon for oppdragene, og får derfor omvendt faktura som går inn på min egen bankkonto. 

Jeg lurer på hvordan jeg fører inn dette i visma eaccounting? Foreløpig er jeg ikke mva-pliktig. 

10 SVAR 10
imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Hei, og takk for svar 😊

Er det lettere om jeg sender deg bilaget, slik at jeg får ført det inn riktig? 

Jeg fikk en faktura på 500,- siden jeg måtte kjøpe leveringsutstyr. Dette ble trekt automatisk av den omvendte fakturaen, men den kom som en egen faktura på min mail. Skal jeg føre inn fakturaen av leveringsutstyret i eaccounting

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Legg gjerne ved bilagene her, så kan jeg sette opp føringene for deg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Bilag 1

Det står faktura, men jeg vil anta at du får utbetalt dette beløpet på kr. 6 868,-

Dette kan føres som et bankbilag når pengene kommer inn på konto

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 3120 Salgsinntekt tjenester, innenlands, avgiftsfri

Det er ikke noen spesifikasjon av MVA på bilaget.

Bilag 2.

Ville jeg ført slik:

Kredit 2400 leverandørgjeld

Debet 6590 Annet driftsmateriel MVA kode 02. Da regner systemet automatisk ut MVA på kr. 100,- som føres på konto 2710 Inngående MVA høy sats

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Jeg fikk utbetalt 6 368,- da de trekk fra 500,- av 6 868 . Selv om dette ble trekt automatisk, så skal jeg føre bilag 2 som du skrev? 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Da fører du innbetalingen slik:

Debet 1920 Bankinnskudd kr. 6 368,-

Kredit 3120 Salgsinntekt tjenester, avgiftsfri kr. 6 868,-

Debet 6590 Annet driftsmateriel kr. 500,- MVA kode 02. Da regner systemet

Så legger du ved begge bilagene til føringen-

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

imfhansen
CONTRIBUTOR **

av imfhansen

Supert! 

Da kommer neste spørsmål, hva er det jeg skal trykke på inne i visma eAccointing start, for å føre innbetalingene slik du forklarer? 

Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Alle inn og utbetalinger kan du legge inn under Kasse og bank i Visma eAccounting og hvordan dette gjøres er avhengig om du har bankintegrasjon😊.

Se gjerne guiden hvordan dette gjøres (klikk her), eller du kan se en video (klikk her) om det er enklere.

Gi beskjed om noe er uklart!

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager

av Jørn Karlsen

Hei

Det kommer an på hvordan du bruker Visma eAccounting, om du har bankintegrasjon eller ikke.

Support svarer på bruk av systemet mens Faglig forum svarer på spørsmål om lover og regler innen regnskap, lønn.

Så flytter din henvendelse til support, som vil svare deg på bruken av systemet.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du mottar da en provisjon/honorar for utført arbeid.

Nå ser jeg ikke bilaget, så kjenner ikke all spesifikasjon på hva som står på bilaget.

Men som ikke MVA pliktig kan det føres slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 3120 Salgsinntekt tjenester, avgiftsfri

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen