avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Føring av oppstart underselskap

av Anonymous

Noen her som vet hvordan man skal føre i regnskapet at man overførte 15.000kr til oppstart av et annet AS ( man eide 50% av dette) som et underselskap av det hovedselskapet man bruker visma eacounting på?

kort oppsummert. 

Firma A overførte 15.000kr til firma B sin konto for å skape aksjekapital for et underselskap som ble 50% eid av firma A.

Har prøvd å finne ut hvordan men kommer til kort på dette området.

Tusen takk for alle svar. 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for Arne, da bekreftet du det vi har funnet ut 🙂

Arne Johansen
CHAMPION *

av Arne Johansen

Hvis du tegner aksjer i et selskap som du stifter, så blir det egentlig som et hvilket som helst annet aksjekjøp.

D 1330 Investeringer i andre tilknyttede selskap (1300 Datterselskap om du eier mer en 50%)

K 1920 Bank

Dokumentasjonen er stiftelsesdokumentet som inneholder opplistning av de som tegner aksjer.

Etter dette følger balanseposten de vanlige vurderingsreglene. 

Arne Johansen

Daglig leder ARJO Regnskap AS
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Bård.

Dette vil jeg anbefale deg å dobbeltsjekke med en regnskapsfører, da dette er regnskapsteknisk. Nederst på denne siden finner du det vi tilbyr av regnskapsteknisk hjelp. Du kan f.eks. skrive et innlegg i vårt faglige forum. Der vil du få svar fra regnsklapsfører slik at du får bokført dette riktig 🙂

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂