avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Forsinkelsesrenter eAccounting

Finnes det noe måte å få eAccounting til å beregne forsinkelsesrenter jeg kan legge til på inkassovarsel og evt betalingsoppfordringer? 

9 SVAR 9
Highlighted

Re: Forsinkelsesrenter eAccounting

Hei

Det er desverre ikke noe forsinkelsesrente i eAccounting. Men det er purregebyr. Du må eventuelt opprette en ny faktura med en artikkel som forsinkelsesrente sum på. Men jeg vet ikke om dette er noe god regnskapsmessig løsning.

Jeg legger dette opp som et ønske til forbedring til vår utviklingsavdeling.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Ok, jeg stusser litt over hvorfor det ikke er det? Jeg har brukt gratisløsninger for faktura tidligere som har langt mer funksjonalitet iforhold til fakturering enn det Visma har, det er skuffende. 

Jeg stusser også over at det ikke kommer noe ny dato når man lager en betalingspåminnelse, eller inkassovarsel for den saks skyld. Det er først når man legger til purregebyret at det står hvilke dato dette er fra. 

Highlighted

Hei

Programmet er stadit i utvikling, så det er mulig dette kommer senere.

Når du sender et inkassovarsel så vil forfallsdatoen endre seg 14 dager fremover. Dette uavhengig om det er purregebyr på eller ikke.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei,

Jeg vil gjerne spørre hvilken konto bør jeg bruke for forsinkelsesreter? Og så for purring/inkasso? (se vedl.).

Mvh

Viktorija

Highlighted

Hei Viktorija.

Jeg må be deg høre med en regnskapsfører om dette. Vårt tilbud innen regnskapshjelp finner du nederst på denne siden. Her finner du bla. et gratis Faglig forum

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Logget på saksnr. 101346. 

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Det bør være en mulighet for å lage en egen fakturalinje i påminnelsen for å legge inn forsinkelsesrente. 

Highlighted

Hei Geir. 

Takk for innspill! Jeg skal melde inn dette som et ønske. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Jeg ønsker meg det slik det er i DATAX, der rentenota blir laget basert på når faktura ble betalt. Altså programmet regnet ut sum basert på antall dager for sent betalt. (da kunne vi justere morarenten i innstililnger, slik at vi fikk det korrekt til enhver tid).

Virker veldig uproft av Visma å foreslå å regne ut dette selv for så å legge dette til en ny vareloinje på en ny faktura......

Mvh

Lasse

Viascan AS 

Highlighted

Hei Lasse.

Det er synd å høre at du oppdatter dette som uproft. Det er iallefall en alternativ måte å gjøre dette på. 

Takk for innspill! Dette er meldt inn som et ønske.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support.