avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Forslag for å få en bedre oversikt

(updated by Kim Roger Nilsen ‎24-05-2018 15:50 )
Hei, jeg har to forslag av forbedringer av en mer oversiktelig å mulig en feil i systemet deres som jeg synes dere bør sjekke ut:

1. Etter du har sendt en påminnelse til kunden så er fortsatt faktura merket som rødt, slik at det blir vanskelig å holde kontroll på datoen denne forfaller da du denne må sjekkes manuelt ved å åpne PDF filen, når man sender en påminnelse så skulle denne ha blitt en "normal" farge eller merket med for eksempel gul (gul=Påminnelse) slik at man automatisk får varsel når påminnelsen er forfalt.

2. Jeg har satt første påminnelse uten påminnelsesavgift men etter denne så sendes inkassovarsel med påminnelsesavgift. Hvis jeg sender en inkassovarsel så hender det seg at påminnelsesavgiften ikke legges til av en eller annen grunn, samt hvis kunden betaler hovedkravet men ikke påminnelsesavgiften å jeg går inn å registrerer betaling så regnes fakturaen som betalt, påminnelsesavgiften skulle jo ha stått igjen, å dermed skulle den ha registrert beløpet som delbetaling??
4 SVAR 4
Highlighted

Sv: Forslag for å få en bedre oversikt

Hei Kim Roger,

Tusen takk for gode innspill til forbedringer!

Jeg kommer til å flytte denne tråden til vår Idèbank 🙂 

Men når det gjelder punkt 2, og det du skriver om at påminnelsegebyret ikke legges til inkassovarselet.

Er det da gått under 14 dager siden første påminnelse forfalt?

Med vennlig hilsen

Lisa Rognerud
Visma Mamut Support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei! 🙂 Der sier du noe, det er vel noe med at det må ha gått 14 dager ETTER forfallsdato før du kan legge til påminnelsesavgift? Jeg er usikker på om påminnelsene ble sendt 14 dager etter forfall, isåfall skal jeg sjekke det ut å gi deg en tilbakemelding. 🙂

Highlighted

Hei igjen,

Ja, det stemmer.

Det er lagt inn en automatikk i eAccounting på dette. Dersom det ikke har gått 14 dager etter forfall på faktura eller eventuelt siste påminnelse, kommer det ingen gebyr uansett.

Supert om du kan dobbeltsjekke det og gi meg en tilbakemelding 🙂

Ønsker deg en riktig god helg!

Med vennlig hilsen

Lisa Rognerud
Visma Mamut Support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Stemmer det, da er det mulig tabben ligger hos meg. 😄 Jeg skal gjøre det, hvordan blir det med det forslaget jeg kom med? 🙂

God helg! 🙂