Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Første a-melding i eAccounting "for sent"

Har fått en ny kunde som akkurat er opprettet i systemet. Han har tatt ut lønn i februar, men ikke kjørt lønna. Skal kjøre den nå – og sende a-meldingen (frist for innsending av a-melding for februar er i dag 5.mars).

I innstillinger for lønn får jeg bare lov til å legge mars som første a-melding. Hvorfor det, når det faktisk fortsatt er mulig å sende inn a-melding for februar pr 5.mars?

Hva skjer om jeg kjører lønn med dato 28.02.2019? Blir a-meldingene da helt feil?

1 SVAR 1

Sv: Første a-melding i eAccounting "for sent"

Hei Nina,

Du skal ha mulighet til å velge A-meldingsmåned som Februar under Innstillinger - Firmainnstillinger - Lønnsopplysninger, selv om du nå står i Mars måned. Likevel er det greit å merke seg at innrapportering på A-melding i eAccounting blir basert på måneden lønnen rapporteres inn på. Legger du inn lønnskjøringsdato i Mars vil denne komme med på A-meldingen for Mars måned, uavhengig av om lønnskjøringen gjelder for Februar eller Mars.

Skal du innrapportere lønn for Februar måned må du legge inn lønnskjøringsdato i Februar (Eks. 28.02).

Velger du å rapportere inn lønnen i Mars måned skal du fortsatt ha mulighet til å innrapportere kun arbeidsforhold for den ansatte i Februar.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support