avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Forsuddstrekk ved delvis permittert blir feil med tabelltrekk

Det blir trukket for lite skatt ved bruk av tabelltrekk for personer som har tabelltrekk - er eneste måte å endre dette på ved å fjerne avkryssing for hovedarbeidsgiver - for så å huske på å stille tilbake når permitteringen er over.

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: Forskuddstrekk ved delvis permittert blir feil med tabelltrekk

Hei Jorunn

Kunne du forklart litt nærmere hva som er feil slik at vi kan se litt nærmere på det? Blir skatten som er trukket for liten i forhold til den lønnen han faktisk får som grunnlag i Payroll? Da må du i så fall gi meg et eksempel på hva som er bruttolønn (grunnlag for tabell), hva slags tabell har den ansatte, og har den ansatte startdato / sluttdato som påvirker beregningen i forhold til tabelltypen (Månedslønn / dagtabell osv). 

Mvh Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma eAccounting Support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Dersom man f.eks er permittert 50 % kommer ca 50% av inntekt fra NAV og 50% fra arbeidsgiver. Forskuddstrekk ved tabelltrekk vil da bli for lite. dette kan løses enten ved å trekke prosent (eller f.eks. 14- dagerstabell ) Jeg satte de ansatte det gjaldt til at selskapet ikke er hovedarbeidsgiver (en og en)- ved å gå inn på en og en - og når permitterte er tilbake på jobb for fullt setter jeg selskapet til å være hovedarbeidsgiver - finnes det en smartere måte å løse det på

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Dette blir ikke lenger aktuelt for dette firmaet  da de permitterte er tilbake og skattetrekkproblematikken ble løst ved å sette opp at firmaet ikke var hovedarbeidsgiver. Blir stilt tilbake på neste lønn.