cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
My Areas

Sign in or create account

to get a personalized navigation.

CONTRIBUTOR ***

Forsuddstrekk ved delvis permittert blir feil med tabelltrekk

by Jorunn Paulsbo2

Det blir trukket for lite skatt ved bruk av tabelltrekk for personer som har tabelltrekk - er eneste måte å endre dette på ved å fjerne avkryssing for hovedarbeidsgiver - for så å huske på å stille tilbake når permitteringen er over.

3 REPLIES 3

by Turi M Sorensen

Hei Jorunn

Kunne du forklart litt nærmere hva som er feil slik at vi kan se litt nærmere på det? Blir skatten som er trukket for liten i forhold til den lønnen han faktisk får som grunnlag i Payroll? Da må du i så fall gi meg et eksempel på hva som er bruttolønn (grunnlag for tabell), hva slags tabell har den ansatte, og har den ansatte startdato / sluttdato som påvirker beregningen i forhold til tabelltypen (Månedslønn / dagtabell osv). 

Mvh Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma eAccounting Support

CONTRIBUTOR ***

Dersom man f.eks er permittert 50 % kommer ca 50% av inntekt fra NAV og 50% fra arbeidsgiver. Forskuddstrekk ved tabelltrekk vil da bli for lite. dette kan løses enten ved å trekke prosent (eller f.eks. 14- dagerstabell ) Jeg satte de ansatte det gjaldt til at selskapet ikke er hovedarbeidsgiver (en og en)- ved å gå inn på en og en - og når permitterte er tilbake på jobb for fullt setter jeg selskapet til å være hovedarbeidsgiver - finnes det en smartere måte å løse det på

CONTRIBUTOR ***

Dette blir ikke lenger aktuelt for dette firmaet  da de permitterte er tilbake og skattetrekkproblematikken ble løst ved å sette opp at firmaet ikke var hovedarbeidsgiver. Blir stilt tilbake på neste lønn.