avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lotte Valla
CHAMPION *

Funksjonstillegg

av Lotte Valla

Hei!

Hvordan har dere tenkt at vi kan legge inn et funksjonstillegg på lønna til en ansatt?

Mvh

Lotte

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Lotte.

Lønnsarten Funksjonstillegg er dessverre ikke tilgjengelig i Visma eAccounting Lønnsslipp. Tjenesten har et begrenset antall lønnsarter ment for å dekke de vanligste behovene til småbedrifter. En oversikt over hvilke lønnsarter som støttes finner du her

Visma utvikler en egen nettbasert tjeneste for lønn, med flere lønnsarter, Visma.net HRM. Denne vil senere støtte integrasjon med Visma eAccounting. Slik det ser ut nå er planen å lansere Visma.net HRM 1. kvartal 2017. Hvis du er avhengig av å bruke lønnsarten kan du ikke bruke Visma eAccounting lønnslipp, ettersom lønnsarten må rapporteres i Altinn eller annet lønnsystem. Man kan ikke sende A-melding fra flere steder samtidig. I utgangspunktet må du derfor du sende A-melding manuelt i Altinn eller annet lønnsystem, og bokføre lønnen som manuelle bilag i Visma eAccounting. Senere kan du evt. bruke Visma.net HRM med integrasjon til Visma eAccounting. Du kan opprette bokføringsforslag for lønn i Visma eAccounting. Les mer om dette her. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at bildene i artikkelen ikke enda er endret etter nytt design, men knappene og funksjonene er det samme. 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 164637

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂