Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Hjelp! bokføring av mva etter endring

Heisann.  Jeg gjorde en feil da selskapet ikke var mva pliktig og måtte fjerne all mva. Jeg gjorde dessverre dette for alle oppføringer inkludert mva plikt elementer. Hvordan gjeninnfører jeg MVA-elementer i allerede endret bilag?  

2 SVAR 2

Sv: Hjelp! bokføring av mva etter endring

Hei

Litt usikker på hvordan dette er korrigert. du skriver oppføringer inkludert mva plikt elementer, hva og hvordan er dette gjort.

Så for å gi deg ett korrekt svar så må jeg ha mer informasjon.

Dette er et teknisk spørsmål, så vil kanskje anbefale deg å kontakte support så får du hjelp med en gang.

Faglig forum, er et forum for spørsmål innen lover og regler for lønn og regnskap. Men support svarer på tekniske spørsmål innen systemet du bruker.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Re: Hjelp! bokføring av mva etter endring

Hei,

Da må du korrigere bilagene som skal inkludere Mva. Dette kan du gjøre ved å finne aktuelle bilag - handling - opprett korrigeringsbilag. Huk av konto som skal korrigeres og legg inn riktig konto og tilhørende mvakonto. Husk å ha med mvakoder. Legger ved en liten guide på hvordan man kan korrigere bilag. 
Hvis bilaget er riktig og det bare mangler mvakoder så kan du trykke på handling - korrigere mvakoder - og forandre mvakodene. 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Retting-av-mva-melding/ta-p/28622

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning

Mvh Fredrik Eskeland, eAccounting support