avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Hjelp

av Anonymous
Problem 1. Når eg har kreditert en leverandør faktura som var feil, og skal kjede den,
og eg da skal søke etter den bestemte fakturaen, så er det displayet tomt, der er ingen faktura å velge, den kommer ikke opp, selv om leverandørfakturaen først er kreditert.

Så hva skal eg gjøre, programmet sier: "At da er sikkert den fakturaen betalt da, og alt er i orden.",

Men disse fakturaene dukker da opp som feil i regnskapet, fordi vi ikke har fått til å kjede de opp i mot hverandre.

Problem 2. Når eg har ført et manuelt billag, og dette ble feil, hva gjør eg da?
Finner ingen system som kan kreditere, og kjede manuellle billag.

Når eg har prøvd å kreditere det som ble feil, så følger denne feilen med videre,
for denne lar seg heller ikke kjede, for finner den ikke til å gjøre dette.

Så hvordan kreditere, eller få vekk et manuelt bilag,
det er da oftest for leverandør faktura, som vi har betalt fra privat konto.

Dette haster å få svar på, da vi må levere mva. oppgaven i morgen, og må få rettet opp
disse feilene først.
Mvh.
Haugaland Møbel og Snekkerverksted.
1 SVAR 1
Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

1: Dersom fakturaen og kreditnotaen ikke er på samme beløp så kan man ikke kjede. Da må man eventuelt gjøre delbetalinger osv. først. Men jeg vet ikke helt hvordan det ser ut hos deg. Så forklar gjerne mer detaljert med beløp her om du trenger mer hjelp med dette.

2: Manuelle bilag krediteres ikke på samme måte som fakturaer. Men disse kan reverseres eller korrigeres. På linkene under ser du hvordan. De bilagene som er feil vil alltid ligge i systemmet, men om man reverserer så vil de på en måte ikke telle da de blir nullet ut av andre bilag.

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Opplaringsvideoer/H...

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Beklager litt sent svar her, men vi har veldig stor pågang.

Ønsker deg en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS