avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan bokføre fakturaer som er sendt fra SendRegning.no

Hei,

Jeg brukte SendRegning.no før jeg kjøpte Visma eAccounting. Der har jeg noen fakturaer og kreditnoaer jeg må bokføre.

Jeg antar jeg ikke kan lage fakturaene på nytt i eAccounting for å ført dem inn siden de allerede er laget og sendt i et annet program.

Derfor prøvde jeg å føre dem manuelt som bilag. Men da får jeg beskjed om at "Du må velge en faktura for å kunne bokføre mot denne kontoen". Se vedlagt bilde for eksempel.

Hvordan bokfører jeg fakturaer og kreditnota som er opprettet utenfor Visma eAccounting?

2 SVAR 2
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Re: Hvordan bokføre fakturaer som er sendt fra SendRegning.no

Høyaktuelt å vite når man kommer fra et annet fkatureringsprogram. Ser frem til et svar her så jeg kan gå rett over på eaccounting men ta med meg de utsendte fakturaene fra nettfaktura.net

Highlighted

Re: Hvordan bokføre fakturaer som er sendt fra SendRegning.no

Hei Vebjørn og Frank,

Man kan velge mellom å legge fakturaene inn i Visma eAccounting eller føre mot konto 1509. Du får desverre ført manuelt mot konto 1500, da denne kontoen er låst til fakturaene som opprettes.  

Det er viktig å merke seg at du ikke får opprettet en kreditnota - uten å ha en tilhørende faktura i programmet.

Les gjerne mer om dette her: http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Håper dette var til hjelp!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS