avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hvordan bøkfore kreditnote og fakturaen som var feil

Hei

Jeg har en faktura som var gjort på feil måtte.

Jeg har korrigert denne faktura med kreditnota fordi jeg ønsket til anulleres denne fakturaen.

Men, denne faktura har fortsatt status ubetalte faktura med forfalsdato. Og hele tiden se jeg denne faktura i oversikt ubetalte faktura når jeg bruke filteret.

Hvordan kan fikse dette?

Visma eaccounting PRO

se vedlegg

din vaskehjelp
6 SVAR 6
Highlighted

Sv: Hvordan bøkfore kreditnote og fakturaen som var feil

Hei

Hvis du klikker på kreditnotaen, og velger Handling, så trykker du kjede. Slik at du kjeder fakturaen mot kreditnoteane.

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

For system spørsmål må jeg be deg kontakte support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR **

hei, ok allt i orden

Men det går ikke i en tillfele. Jeg har bokført 4stk. faktura som betalt men faktisk var ikke batalt, og kan ikke kjeder kreditnote og fakturaen. hvordan blir med dette?

din vaskehjelp
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei igjen.

Hvis jeg klikker på kreditnotaen, og velger Handling, jeg kan velge bare ''korrigere mva-kode'',  

''kjede'' eksistere ikke.

din vaskehjelp
Highlighted

Hei

Da er det kanskje ikke en faktura som går mot kreditnotaen,

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Hei

Klikk på Kreditnotaen, så trykker du på Handling - Kjede.

Da krysser du kreditnotaen mot fakturaen. og begge går mot hverandre, og blir borte fra ubetalte fakturaer.

Har du spørsmål om hvordan du bruker ditt system, så ta kontakt med support som svarer på system spørsmål.

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
Community Manager

Hei,

Når du står i bilagsvinduet vil du ikke få opp valget kjede, om du går til Salg - Faktura og finner kreditnotaen der skal du få opp valget Kjede under Handling.

Om du derimot ikke finner kreditnotaen, vil jeg anbefale at du tar kontakt med vår supportavdeling, slik at en av våre konsulenter kan hjelpe deg med dette.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Community Manager