Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Hvordan føre inntekt uten faktura ?

(updated by UlvikTreningssenter ‎11-01-2019 09:17 )
Vi får inntekter sendt på mail , det blir overført på konto med en mail som inneholder kviteringen. Har lagret dokumentet under bildevedlegg, men der ligger det bare innkjøp ? Hvordan kan jeg registrere bildevedlegget uten å lage en faktura som dette går imot?
1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Hvordan føre inntekt uten faktura ?

Hei Jostein,

Dersom du ønsker å koble opp et bildevedlegg mot en inntekt har du mulighet til å koble bilde direkte til bilaget, etter at dette har blitt bokført. Dersom du går inn på Regnskap - Bilagsoversikt - Finner ditt bilag og velger Åpne så vil du på høyrehånd kunne se feltet Koble bilde. Bildene du har lastet opp under bildevedlegg vil da komme opp som valg. Du vil også kunne laste opp direkte fra din PC.

Du vil også kunne koble ditt bilde i selve konteringsbildet under Kasse og Bank. Dersom du oppretter en ikke avstemt bankhendelse kan du trykke på en oransje knapp markert med Søk. På høyrehånd her vil du også kunne se funksjonen Koble bilde.

Når det gjelder hvilken konto du skal benytte så har ikke vi mulighet til å kunne svare på dette. Her ville jeg kanskje ha kontrollert med en regnskapsfører. Du får ikke ført direkte på kunden sin reskontro, uten en tilhørende kundefaktura.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support