avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hvordan registrere leverandør uten kontonummer

Hei.

Skulle legge inn leverandør som sender varer i oppkrav. Hvordan kan jeg da lagre den uten kontonummer?

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Hvordan registrere leverandør uten kontonummer

Hei Mila,

Ettersom du har bankintegrasjon er det et krav med kontonummer på leverandører som legges opp. Dette er fordi fakturaene som opprettes i Visma eAccounting sendes til nettbanken for godkjenning. Når de godkjennes der - vil utbetalingen skje automatisk ved forfall. Om du av en eller annen grunn ikke har et kontonummer - kan du alternativt legge inn et tilfeldig nummer på 11 siffer. Husk i såfall å avvis denne i nettbank, så du ikke får dobbel utbetaling.

Du kan lese mer om dette her: http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc... 

Håper dette var til hjelp!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei,

Hvis fu har kjøpt vare med kvittering. Men ikke har konto nr, Hvordan legge inn ny leverandør uten konto nr ?

Highlighted

Hei,

Har du gjort et innkjøp med kvittering trenger du ikke nødvendigvis å opprette en ny leverandør for dette. Du kan bokføre det som heter Innkjøp med kvittering under Kasse og bank (det er da ikke obligatorisk å velge leverandør). Du kan også laste opp et bilde av kvitteringen med Visma Scanner slik at det kan kobles til bilaget.

Les mer om innkjøp med kvittering her.

Håper dette er til hjelp 🙂

Logget på saksnr.: 517914

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂