avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AAATTT
CONTRIBUTOR **

Hvordan sende EHF faktura i visma eaccounting?

av AAATTT

En kunde ville ha EHF faktura. Jeg har ikke sendt dette før, men så på brukerveiledning for visma eaccounting at det bare var å lage vanlig faktura i visma eaccounting, og sende som autoinvoice istedenfor epost som jeg har gjort tidligere. 

Men ser nå at det er rødt kryss inne på fakturaen, og det står at fakturaen ikke er levert, med en feilmelding:

"Fakturaen kan feile av ulike årsaker, f.eks hvis du har angitt en ugyldig elektronisk adresse eller feil tjenesteleverandør til kunden. Fakturaer som har feilet kan sendes på nytt når feilen er rettet.Feilmelding fra Visma AutoInvoiceSEND ERROR (REASON: RECIPIENT NOT FOUND)"

Hva betyr dette? Hva er feil? Er det noe annet jeg må gjøre for å sende EHF faktura?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Mats Kvamme
VISMA

av Mats Kvamme

Hei,

For å sende EHF til dine firmakunder må Kundetype være Firma, og organisasjonsnummeret må være lagt inn på kunden under Salg - Kunder.

Feltene for AutoInvoice nederst i høyre hjørne kan du la stå tomt. Når du sender fakturaen vil Visma eAccounting automatisk sende fakturaen til den elektroniske adressen knyttet til dette organisasjonsnummeret.

Kunden din må også være registrert for mottak av EHF-faktura. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community

Med vennlig hilsen
Mats Kvamme
Visma eAccounting AS

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen