avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ÅgeE
CONTRIBUTOR **

Hvordan utføre tilbakebetaling

av ÅgeE

Hvordan utføres helt konkret en tilbakebetaling til en kunde?
Kunden har betalt 10 kr for mye på en faktura. Jeg har avstemt og ført det overskytende som kredit på konto 1509 (ikke reskontroførte kundefordringer), og debet på konto 1920 (bankinnskudd). Greit så langt. Jeg er helt fersk i dette, så jeg må spørre: hva gjør jeg nå i Visma eAccounting for å faktisk tilbakebetale 10 kr til kunden? Velger jeg "ny transaksjon" i Kasse og bank, eller... Finner absolutt ingen forklaring på dette i tidligere tråder.
(jeg har bankintegrasjon) 

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Cecilie Bøhn
VISMA

av Cecilie Bøhn

Hei Åge, 

Da har du en transaksjon i kasse og bank på utbetalingen til kunden, ikke sant? Denne må du da velge Avstem på, og deretter velger du bilagstype: annen utbetaling, og kostnadstype: fri føring. Ettersom du førte overbetalingen fra kunden mot 1509, må du også føre denne utbetalingen mot 1509 i feltet der du velger konto. Deretter velger du "Bokfør". 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
ÅgeE
CONTRIBUTOR **

av ÅgeE

Hei

Jeg har avstemt innbetalingen, og det er kun den avstemte innbetalingen som ligger i "kasse og bank". Jeg har ikke gjort noen utbetaling (10kr) til kunden, men skulle gjerne fått det gjort. Må jeg da gjøre utbetalingen fra nettbanken, for at det skal framkomme som en utbetaling i "kasse og bank", eller kan jeg gjøre utbetalingen (og bokføringen) fra Visma? ...og hvordan gjør jeg det?

ÅgeE
CONTRIBUTOR **

av ÅgeE

...Fant det ut nå. Må først utføre betalingen via nettbanken, så bokføre i Visma.

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen