avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hvorfor blir en utgående faktura som er kreditert stående under "ubetalte fakturaer"

Jeg lagde en faktura som jeg sendte til kunden. ved mottak viste det seg at pakken manglet noe innhold og da jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle delkreditere en faktura, krediterte jeg hele regningen og opp rettet en ny faktura istedenfor.

Problemet mitt nå er nå at den fremdeles står under "ubetalte fakturaer" og jeg vil gjerne ha den bort! Bankmessig har jeg ikke noe uteståede hos kunden!

Vil den for evig og alltid vises i mitt regnskapsbilde? At den skal ligge i arkivet, er greit. Men ikke at den er på åpen siden hver gang jeg åpner programmet

1 SVAR 1
Highlighted

Re: Hvorfor blir en utgående faktura som er kreditert stående under "ubetalte fakturaer"

Hei Tone,

Gå til Ubetalte kundefakturaer og finn kreditnotaen i listen. Klikk på kreditnotaen slik at feltet utvides, og velg kjede. Da vil du få opp et nytt vindu som heter «Kjede kreditnota». Klikk på nedtrekkspilen og finn riktig faktura i listen. Når riktig faktura er valgt, kan du klikke bokfør. Da vil faktura og kreditnota forsvinne fra «Ubetalte kundefakturaer».   

Slik delkrediterer du en faktura:

Når du skal delkreditere en faktura klikker du på “Krediter” på fakturaen. Når vinduet med kreditnotaen da vises endrer du enten antall eller enhetspris til det du skal kreditere. Deretter kan du bokføre. Da vil du få en kreditnota på delbeløpet. Når fakturaen etterhvert blir delbetalt av kunden din, vil den stå igjen med et likt beløp som kreditnotaen. Når kreditnota og faktura har likt beløp, kan du kjede disse sammen slik at de forsvinner fra ubetalte fakturaer.           

Håper dette var forståelig! Du er hjertelig velkommen til å kontakte oss igjen!

Emilie Røed

Supportkonsulent Visma Mamut AS