avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

IB fra og med 01.05.2017

Hei

Jeg bytter fra Datax ti eAccounting fra og med 01.05.2017. Spørsmålet er om det kommer ut på det samme om jeg velger regnskapsperiode fra 01.01. til 31.12.2017 eller fra 01.05. til 31.12.2017 i innstillingene for "Regnskapsår og IB". Inngående balanse legger jeg inn fra saldoen i Datax per 31.04.2017. Kommer til å opprette et bilag for IB.

Mvh
Slavomir Polivka

1 SVAR 1
Highlighted

Re: IB fra og med 01.05.2017

Hei, Slavomir.

Vi anbefaler å ha hele regnskapsår i Visma eAccounting (1.1.-31.12.). Om du legger inn inngående balanse under Innstillinger - Regnskapsår og IB vil det ikke opprettes et eget bilag for dette. Det vil kun legges inn som en IB per 1.1.

Jeg anbefaler deg å se på denne guiden for inngående balanse. I Alternativ 2 ser du hvordan du legger inn inngående balanse når du bytter til Visma eAccounting midt i et regnskapsår. Dette må gjøres gjennom et manuelt bilag, da man gjerne skal ha resultatkontoer med.

Håper dette er til hjelp :) 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 297169

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community :)