avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder

Importere kontoutdrag manuelt fra DNB

(updated by Sara Malm VISMA ‎14-03-2018 10:29 )

Det er åpnet for import fra bedriftsnettbankene til DNB, Nordea og bankene i Eika gruppen.
Vi har tidligere lagt ut informasjon om hvordan man gjør importen i Visma eAccounting, den er her.

Men før man kommer så langt skal man hente filen i nettbanken og slik gjør man det i DNB bedriftsnettbank.

For manuell import av kontoutdrag fra DNB må man velge “Ny kontoinformasjon” i bedriftsnettbanken.

DNB1.PNG

Merk at kontoinformasjon kan eksporteres til Excel (.xlsx) eller Tekst (.txt)
Støtter filter 18 mnd tilbake i tid.

2017-11-09.png

Hvis noen har innspill eller tilbakemeldinger på importen er det bare å komme med de!

3 SVAR 3
CONTRIBUTOR ***

Sv: Importere kontoutdrag manuelt fra DNB

Bare slik at vi er på samme terminologi..... Et kontoutdrag er vel en oversikt over alle transaksjoner på en konto i en gitt periode. Det er ikke det dere har vel? Dere har vel utveksling av betalingsfiler mellom aAccuonting og banken til kunden dersom kunden har inngått en avtale om filutveksling med banken sin? 

Hei Petter!

Utveksling av bankfiler er en mer automatiskert bankintegrasjon, se her -
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Bankintegrasjon-mot-DNB-eller-Danske-B...

Den jeg beskrev over er en import hvor man manuelt laster ned transaksjoner/kontoutdrag fra DNB bedrift nettbank og importerer den inn i Visma eAccounting.
Så det er to ulike integrasjoner.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Da lurer jeg på hvorfor et kontoutdrag er forskjellig fra nettbankløsning til nettbankløsning. Om man er nettbedriftkunde i en bank eller personlig næringsdrivende som jeg er, så er det to forskjellige løsninger. Banken bestemmer hvilket segment en personlig næringsdrivende havner i, og i min bank hanver denne, i hvert fall med min størrelse i segmentet retail. 

I retailløsningen kan jeg skrive rett til excel, så hvorfor skulle ikke det kunne leses innigjen i eAccounting? Beats me.....