avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jan Haukeland2
CONTRIBUTOR *

Innbetalinger fra Hokas Collektion

av Jan Haukeland2

Hei

Jeg har fått en innbetaling fra Hokas og da jeg skulle bokføre denne fikk jeg melding ;

Kun balansekonto kan brukes

Dette gjaldt 4 innbetalinger fra kunder hvor av den ene var en dobbelbetaling. Dobbelbetalingen prøvde jeg å bokføre via 1509 -

Jeg prøvde å føre dette via vanlig regnskapsføring.Jeg kom ikke i mål da jeg fikk feilmeldingen:

Kun balansekonto kan brukes og derfor kom jeg ikke i mål

Jeg legger ved billagene fra Banken og Hokas

Håper Dere kan hjelpe meg

Med Hilsen
TEAM Vinduspuss & Fasade AS

Jan Haukeland

Mobil 90660027

2 SVAR 2

av Elisabeth Ensrud

Hei!

Har du fått tilbakebetalt kunden din ennå? Nå vet jeg ikke om du har bankintegrasjon og får inn transaksjoner fra bank inn i "kasse og bank" i eAccounting, og om disse transaksjonene ligger her. 

Si at beløpet er på 500 kroner. 

Dobbelbetalingen kunden har gjort skal føres slik: 

19XX Debet
1500 (her velger du ny reskontroføring og velger kunden) Kredit 

Tilbakebetalingen skal føres slik:

19XX Kredit
1500 (her velger du "ny reskontroføring" og velger kunden igjen) Debet

Dette vil lage to åpne poster som skal kjedes mot hverandre. Etter at dette er ført kan du gå til Salg -- faktura -- ubetalte faktura -- status: alle åpne poster. 

Her vil du se de to åpne postene på -500 og 500. Trykk på den med -500 og velg handling -- kjede. Velg motposten på 500. 

Slik registreres en dobbeltbetaling, og vi får knyttet dobbeltbetalingen og tilbakebetalingen sammen.

Trenger du mer veiledning kan du ringe oss så kan vi vise deg hvordan dette føres 😊 45 50 61 50 

Med vennlig hilsen: Elisabeth Ensrud | Customer Success Trainee

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen