avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Odd Vågsmyr
CONTRIBUTOR ***

Innbetalinger fra medlemmer i forening

av Odd Vågsmyr

Jeg er fortrolig med kunde/leverandør -reskontro. For å kunne ha oversikt over hvem som har innbetalt hvor mye finnes da veien om utg. faktura.

Utfordringen er at at vi/foreningen IKKE sender faktura, men får frivillige, tilfeldige innbetalinger fra medlemmer. Hvordan klarer eAccounting å holde styr på hvem som har betalt hvor mye og når i løpet av året uten å gå veien om utg. faktura/rekontro?

På slutten av året trenger jeg å vite hvor mye hver enkelt har innbelalt.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Odd.

Beklager veldig sent svar her! Jeg har fått dobbeltsjekket og et tips jeg har fått fra regnskapsfører, som også kjenner til Visma eAccounting er at han ville ha fakturert medlemmene, da det må faktureres for å få dette på reskontro. På slutten av året må man da eventuelt tapsføre de som ikke er blitt betalt.

Det virker ikke helt som at dette er den løsningen du ser etter. Jeg vil anbefale deg å sjekke med regnskapsfører om det er andre muligheter å gjøre dette på. Nederst på denne siden finner du det vi tilbyr av regnskapsteknisk hjelp. Her finner du blant annet Faglig forum hvor du kan skrive et innlegg og få svar fra regnskapsfører og diskutere denne problemstillingen 🙂

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 223970 

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Odd Vågsmyr
CONTRIBUTOR ***

av Odd Vågsmyr

Ja takk! Venter i spenning. 🙂

Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Odd.

Det er ikke mulig å bokføre på kunde-/leverandørreskontro uten å ha en tilhørende faktura. Jeg skal dobbeltsjekke litt og se om kanskje ikke noen andre har en god ide, hvis dette er mulig, om hvordan man mest riktig og enkelt kan gjøre dette i Visma eAccounting.

Jeg oppdaterer denne tråden igjen når jeg har fått undersøkt.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 223970

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂