Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Inngående saldo lønn

Hei,

Har tatt over et regnskap der det har vært kjørt lønn fra et annet system tom 31.03.16.

Har laget lønnslipp inngående saldo på de som har fått lønn iår der jeg har lagt inn bruttolønn, skatt, nettolønn og feriepenger årets på det som har vært kjørt fra et annet system. Var inne på saldolisten for alle konto å sjekket og ser ikke at denne saldoen har kommet på de riktige kontoene (trodde dette gikk automatisk når jeg opprettet lønnsslipp for inngående saldo).

Hva må jeg gjøre for å få riktig inngående saldo på kontoer for feriepenger (5092/2940), arb.g avg. (5400/2770) og 5405/2785?

Når jeg tar ut saldoliste på disse så ligger kun det jeg har kjørt fra dette systemet.

2 SVAR 2

Re: Inngående saldo lønn

Hei Line.

En lønnslipp av typen Inngående saldo blir ikke bokført i regnskapet. Hensikten med funksjonen er å legge inn historikk slik at lønnslippen viser akkumulerte tall (hittil i år) riktig. Les mer om Inngående saldo på s. 11 i denne guiden. 

Hvis du tidligere har ført lønn i eAccounting manuelt vil tallene allerede være i regnskapet. Hvis du begynner med eAccounting 01.04.16 må du huske å inkludere lønnskontoene når du bokfører saldobalansen for hele regnskapet. Se denne artikkelen for mer info om saldobalanse (se under Alternativ 2). Hvis bare saldoene på lønnskontoene mangler i regnskapet kan du i tilfelle bokføre et manuelt bilag på Regnskap - Bilagsoversikt - Nytt bilag med disse. Jeg anbefaler generelt å bruke de samme kontoene som lønnsmodulen bruker. Disse finner du på Innstillinger - Firmainnstillinger - Lønnsopplysninger. 

Har du regnskapstekniske spørsmål ifbm. dette kan du bruke Faglig forum eller vår regnskapschat (torsdag fra 13-16). Disse tjenestene er gratis.  

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 113391. 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support
CONTRIBUTOR ***

Re: Inngående saldo lønn

Jeg tillater meg å åpne denne posten igjen.

Jeg har ny kunde der jeg må legge inn IB - da lønn for januar er kjørt i et annet system.

Jeg finner ikke mulighet til å legge inn inngående verdier på lønn, feriepengegrunnlag mv., slik at dette kommer fram på lønnsslipp?