avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Innkjøp programevare utenlands

av Anonymous

Hei,

Jeg har kjopt programevare fra USA som jeg vill bokföre. Det er MVA som jeg er lit osikker på. Jeg har lagt till konto 6552 med namn "Programvare (software)" og gitt den MVA-kode "02 - Ingående mva höy sats".

Hviss jeg bokför enligt bifogade bilder, kommer Visma E-accounting då att hantera MVA korrekt?

Jeg har årlig MVA oppgör og förventer meg ikke att göra noen MVA betalning för denna tranaktion men jeg tror att MVA delen må komma med som Kredit på en MVA-konto og Debit på en annen MVA-konto så att de "tar ut varandra". Jeg tror også att Visma E-accoutning automatiskt hanterar detta korrekt ettersom jeg satt MVA-kode till 02 på kontot 6552.

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Christina Mathisen
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Vi er ikke regnskapsfører her på teknisk support. Så det vi pleier å si rent teknisk er at dersom man ikke skal føre mva så skal man velge en kostnadskonto uten mva kode. Dersom du på dette bilaget regner utgående mva, så vil den ikke føre inngående mva for deg nei. Når man velger en konto med mva kode så må man legge mva beløpet på korrekt mva konto, dette gjør ikke programmet for deg.

Eventuelt må du høre med en regnskapsfører på det faglige forumet her.

Håper dette var til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS