avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Interim

Hei, vi har byttet fra å bruke regnskapsfører til å benytte dere. Når jeg nå skal legge inn inngående balanse, så har tidligere regnskapsfører benyttet to kontoer hhv. "1918 Interim Kredittkort", og "1919 Interim BankAxept", som jeg er usikker på hvordan jeg skal legge inn i eAccounting. 

Om jeg forstår riktig, så er disse kontoene midlertidige kontoer for å bokføre at det har kommet innbetaling fra vår kortterminal, men fortsatt ikke avstemt ferdig. Men når jeg skal lage disse som ny konto i eAccounting, så vises de ikke/kan ikke benyttes når jeg skal føre inn IB. Jeg har laget de kun som vanlige kontoer, ikke som en bankkonto som jeg antar vil fungere i bokføringen, men det er ikke fysiske kontoer det er snakk om, noe som vell blir feil?

Er det riktig å føre mot konto "1790 Interimsfordringer"? Isåfall vil jeg få et annet problem, da tidligere regnskapsfører har benyttet dette kontonummeret også med navn: "Periodisering" istedet. 

Min tanke er da å slå i hop disse, og føre alt under konto 1790. Rett meg om jeg har feil.

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Interim

Hei

Teknisk sett så kan du føre på 1918 kontoer i inngående balanse. Det har jeg testet her.

Hvilke kontoer du skal føre på eller hva som er korrekt kan vi på teknisk support dessverre ikke svare på. Men om du skriver dette inn på det faglige forumet så kan en regnskapsfører svare deg. Se på linken under. Du må være innlogget her på community med brukernavn og passord for å kunne se det faglige forumet.

http://community.visma.com/no/mamut/brukerforum/faglig-forum/

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Takk for svar, og jeg har nå spurt på det faglige forumet også. 

Ang. det tekniske: Antar du mener 1900-kontoer generelt? Har fått lagt til andre kontoer jeg behøver i for IB, men jeg har ikke mulighet til å legge til de kontoene (1918 og 1919). De skal være aktivert. Legger ved skjermbilder. Det er ikke nødvendig med kostnadsbærer på de, men har prøvd begge alternativer.

Mvh Trond Karlsen

Highlighted

Hei

Jeg kan ikke si sikkert at dette er tilfelle hos deg. Men dersom du har flere regnskapsår i ditt program kan det se ut som du har opprettet disse kontoe på et annen regnskapsår en det som er det første året. Anbefaler deg å sjekke dette.

Eventuelt så bør du nok ringe til oss på support når det passer så kan vi får en supportkode å se i ditt system. Vi er å treffe på tlf: 45 50 61 50.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS