avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Izettle integrering

Tki_0-1578422397910.png

Tki_1-1578422409774.jpeg

Hvor legger jeg inn så riktig bokføring i iZettle kommer på riktig bokføring i visma?

"salg høy sats" "salg middels sats" hva referrer det til av bokføringskoder?

8 SVAR 8
Highlighted

Sv: Izettle integrering

Hei Tki, 

Det er mulig å opprette egne kontoer for iZettlesalg. Dette vil gjøre det lettere å kunne forstå og følge opp innbetalinger og avgifter via iZettle. Du kan opprette nye kontoer ved å klikke på det blå ikonet i feltet for hovedbokskonto og deretter Ny konto.

Etter at du har lagret vil du bli sendt videre til iZettles nettside. Her må du logge inn på din konto og godkjenne at Visma eAccounting kan hente data fra din iZettlekonto. Integrasjonen er nå satt opp. Merk: kun salgstransaksjoner fra og med tidspunktet du aktiverer integrasjonen vil bli overført. 

Når det gjelder "salg høy sats"/ "salg middels sats" refereres det til Mva-koder. Disse finner du under innstillinger - kontoplan i eA. Der ser du både kontonummer og tilhørende mva-kode på kontoene med mva-sats. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 😀

Med vennlig hilsen,
Karoline Rønsdal 

Visma eAccounting AS

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Skjønner jeg kan legge til en ny konto og få izettle på egen konto.

Men poenget her er at jeg vil ha izettle på flere kontoer.

Som vist på bildet, som konto 4007,4008,4009,4010,4011. Nå kommer jo alt på samme konto.

Er det slik at jeg må dele opp på de forskjellige kontoene manuelt?

Da vil jeg si det er en veldig dårlig integrering.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

mulig å få noe svar på dette problemet? 🙂

Highlighted
Community Manager

Hei,

Du må dessverre "splitte" dagsoppgjøret på flere poster i etterkant, om du ønsker å gjøre dette på en daglig-, ukentling- eller månedsbasis er opp til deg.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Community Manager
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Det er umulig å splitte i ettertid.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

(updated by PoML ‎28-01-2020 01:21 )

Det høres virkelig ikke bra ut.

"Alt" salg hos oss går via iZettle, noe betales direkte med kort og nesten like mye via Vipps. 

Hele poenget med en integrasjon er vel å få fatt i all den informasjonen vi møysomt taster inn i iZettle med produktkoder etc til å dukke opp i regnskapet på rett konto?  Virker banalt at en integrasjon i alle fall må koble produkter i iZettle til produkter i Visma.

Hvis det ikke heller kan splittes manuelt i ettertid ser jeg ikke mye nytte i eAccounting for oss - da er det store pivottabeller i Excel som får fortsette å være regnskapet.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Benytter dere Izettle pr idag? 

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Vi bruker det i dag ja, og byttet jo til eAccounting pga integrasjon. Men det viser seg desverre og ikke fungere som det skal. Det som integreres er jo helt ubrukelig så det fungerer i praksis ikke pr nå for vår del. Må gjøre det helt manuelt akkurat som tidligere med og splitt opp i excl....