avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jan Pihl
CONTRIBUTOR **

Izettle

av Jan Pihl

Hvordan registrere jeg en betaling via izettle og det påfølgende gebyr som trekkes?

Kanskje en guide på dette ville ha vært fint, da de er flere og flere som har disse terminalene.

Det beste ville ha vært at man kunne registrere salget og gebyret sammen og visma eaccounting selv gjorde det som måtte gjøres.

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Sara Malm
VISMA

av Sara Malm

Hejsan!

Du har helt rätt, om bankhändelsen skall avstämmas mot en kundefaktura, så får du välja betalning av kundefaktura stället!

Det du gör då, är att du ändrar beloppet i fältet Betalt beløp till fakturans totalsum. Se bifogad bild.

Sedan kommer du få ett gjenstående beløp å avstemme. Då trycker du Ny hendelse och för detta som övrig uttak - egen kontering, till exempel, och för gebyret.

Hoppas detta fungerar för dig!

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Sara Forslund

Visma Avendo Support

SmarthusetAS
CHAMPION *

av SmarthusetAS

Føring av dagsoppgjøret er greit, og guiden er også grei...

Men...

Hva gjør man så med selve fakturaen som er sendt kunde og som vil nå stå som ubetale ettersom beløp ikke stemmer?

Denne fakturaen må jo også avstemmes mot noe, men mot hva og hvordan?  

Slik jeg ser det vil det bli registrert som 'delbetaling' og ikke som fullt innbetalt hvis det blir registrert. Her blir det et avvik.

Skal man ikke registrere det som innbetalt kundefaktura - egentlig?

(se vedlegget).

Godkjent løsning
Sara Malm
VISMA

av Sara Malm

Hej!

Det gebyr som f.eks iZettle tar kan man föra såhär:

När du avstämmer bankhendelsen och för på salgskonton, så kan du ändra beloppet du för på salgskonton och där inkludera gebyret. Säg att du har ett salg på 10 000 kr, men du får in 9950 eftersom gebyr på 50 kr trekkets.

Då förs 9950 på debet sidan på bankinnskuddskonton. Sedan för du det du faktiskt har sålt för på kredit sidan på salgskonton (og tillhörande mva konto), det vill säga 10 000 kr  i eksemeplet.

Sedan legger du till konton du önskar föra gebyret på, och för f.eks 50 kr på debet sidan.

Se bifoag bild för eksemepl.

Hoppas detta är till hjälp! Välkommen att ta kontakt igen,

Med vänliga hälsningar

Sara Forslund - Visma Avendo Support

Jan Pihl
CONTRIBUTOR **

av Jan Pihl

Jo takk, den har jeg lest - men den forklarer ikke hvordan jeg skal registrere gebyret som izettle eller f.eks. paypal tar!

Godkjent løsning
Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Jan,

Vi har en guide som forklarer akkurat dette. Klikk på linken her: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eA...

Om du har noen spørsmål til guiden eller annet bistår jeg gjerne!

Ha en fin dag videre!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS