avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AnnyS
CONTRIBUTOR *

Izettle

av AnnyS

Hei i begynnelsen av uken tok vi i bruk izettel. Har da også integrasjon med eAccounting. Jeg kan se at ting har blitt bokfør automatisk mot konto 1579, 3000 og 7770. Men det er jo ikke noen bilag til dette.

Men det som skjedde idag var at jeg fikk min første innbetaling fra izettle, dette skjer jo hver 3.dag hvis jeg ikke tar feil. Dette beløpet ble ikke bokfør automatisk, hvordan skal jeg føre dette?

Hvilke bilag ska legges ved? Skal det kobles noen bilag til det som skjer automastisk, da vil det jo isåfall bli mye arbeid.  Fant liksom ikke noen god forklaring på alt dette og er redd ting ikke skal bli godt nok dokumentert.

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Du vil se alle bilagene som er importert hvis du går til Regnskap - Bilag. Gjerne filtrer oppe i høyre hjørnet på Bilagstype - Importerte bilag. 

Registrer Zettlebetalingen

Hvor ofte du mottar betalinger avhenger av din avtale med Zettle. Når innbetalingen gjøres til din konto må den kobles mot de automatisk importerte bilagene gjennom Kasse og bank.

1. Gå til Kasse og bank.

2. Velg kontoen du har fått inn betalingen på fra nedtrekksmenyen. Har du bankintegrasjon vil transaksjonen allerede finnes i listen over transaksjoner. Har du ikke bankintegrasjon klikker du på Ny transaksjon, legger til beløpet på innbetalingen fra Zettle og velger Lagre.

3. Klikk på transaksjonen og velg Avstem.

4. Velg bilagstype Annen innbetaling og innskuddstype Fri føring.

5. Bokfør betalingen mot kontoen du har valgt for fordring på kortinnløser for Zettle. Du kan se hvilke kontoer som er satt for å registrere mottak av betalinger og Zettle-transaksjonsavgift ved å gå til Innstillinger - Firmainnstillinger - FirmaopplysningerMerk: betalingen fra Zettle er et samlebeløp som kan bestå av flere transaksjoner. Den kan for eksempel inneholde andre avgifter og bonuser som skal bokføres på andre kontoer enn den som brukes til mottak av betalinger og transaksjonsavgift.

6. Velg bokfør.

Mer informasjon om din Zettle integrasjon finner du klikk her

Håper dette var til hjelp 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

PÅ nettsiden til Izettle, finner du bilag for alle beløp som er overført til din konto. Det er Izettle, som skaper oversikten over salget og bilaget for føringen.

Du trenger ikke ta ut bilag fra Izettle, da det er sporbarhet til orginal bilaget i Izettle.

Når det gjelder spørsmål om hvorfor det ikke er importert bilag i regnskapet, så må support eller Izettle svare deg.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen